×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، منابع میدانی از ورود سامانه موشکی زمین به زمین «اورگان» ساخت روسیه به عرصه نبردها در شمال استان حماه سوریه خبر می دهند.

بنابر این گزارش، بدنبال تشدید نبردها در شمال استان حماه سوریه نیروهای ارتش این کشور با هدف پوشش آتش گسترده‌تر اقدام به انتقال و بکارگیری سامانه موشکی اورگان در منطقه کرده‌اند که با بازدهی مثبت عملیاتی همراه بوده است.

حسب گزارش‌های منتشر شده در منابع تحقیقاتی نظامی ارتش سوریه طی دو سال گذشته به دستکم ۳۶ سامانه کامل موشک اورگان مجهز شده است. این سامانه از اواخر سال ۲۰۱۳ وارد عرصه میدانی در سوریه شده و در استانهای حاشیه دمشق، درعا و حماه بکارگیری شده است. سامانه موشکی اورگان دارای یک لانچر ۱۶ تایی است که از سال ۱۹۷۰ به خدمت اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمده بود.

فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، سوریه، اوکراین، ترکمنستان، ازبکستان و یمن از جمله کشورهای دارنده این موشک هستند. موشک «اورگان» با طول بیش از ۹ متر، عرض قریب به ۳ متر و با کالیبر ۲۲۰ میلی‌متری و وزن کلی ۲۸۰ کیلوگرم و وزن سرجنگی ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم دارای بردی معادل ۳۴ کیلومتر بوده و زمان روانه‌سازی آن (روانه‌سازی یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد موشک روی لانچر برود و مختصات هدف تنظیم شود) ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است که می‌تواند در مدت ۳ دقیقه پس از اصابت قراردادن هدف، محل را ترک کند.

2062591 - طوفان موشک روسی «اورگان» در سوریه+عکس

2062590 - طوفان موشک روسی «اورگان» در سوریه+عکس

منبع:اعلام الحربی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.