×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2432133 - شلیک ۶ فروند موشک بالستیک از یمن به جنوب عربستان

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای ارتش یمن و انصارالله دیروز و امروز، شش فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال -۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان مستقر در «نجران» و «جازان» واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله دیروز پنجشنبه چهار فروند موشک بالستیک «زلزال -۱» را به صورت همزمان به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در پایگاه «السدیس» در نجران شلیک کرد.

نیروهای یمنی دیشب نیز یک فروند موشک «زلزال -۱» را به سمت منطقه نظامی «عاکفه» در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

بیشتر بخوانیم:

شلیک زلزال یمنی به مواضع متجاوزان سعودی

یگان موشکی امروز جمعه نیز با شلیک موشک «زلزال -۱»، پایگاه شبه نظامیان در شرق «جبل النار» در جازان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه‌شب گذشته نیز با شلیک سه فروند موشک بالستیک «زلزال -۱»، محل تجمع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در پایگاه السدیس در نجران را هدف قرار داده بودند.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است و پس از آن بود که یمن بی‌دفاع و بی‌سلاح به فکر چاره‌ای برای دفاع از خود و پاسخ به تجاوزات بی‌وقفه متجاوزان افتاد و به ساخت و تولید انواع و اقسام موشک روی آورد.

بیشتر این موشک‌ها از نوع «زالزل -۱»، «زلزال -۲» و «بدر- ۱» و «بدر- p1» هستند که جز موشک‌های داخلی یمن محسوب می‌شوند. شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود و به همین دلیل یمنی‌ها پارسال (سال ۲۰۱۸) را «سال موشکی یمن» نامگذاری کرده بودند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.