×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

british flag1 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

 

سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

 

پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر امروز (پنج‌شنبه)، با انتشار گزارشی سلاح‌های فوق‌پیشرفته و مخربی را که احتمال می‌رود لندن در جنگ علیه داعش از آن‌ها استفاده کند، معرفی کرد. مجلس عوام انگلیس دیروز مجوز گسترش حملات «نیروی هوایی سلطنتی» این کشور را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه، صادر کرد. این در حالی است که آمریکا و فرانسه پیش‌تر حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرده بودند.   
   

بیزنس اینسایدر در ادامه ادعا می‌کند: «لندن با پیوستن به حملات هوایی در سوریه، از سلاح‌های پیشرفته‌ و تجهیزات پیچیده‌ای استفاده خواهد کرد که در روند مبارزه علیه تروریست‌های داعش، تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.»


برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهای نظامی که انگلیس در جنگ علیه داعش در سوریه از آن‌ها استفاده خواهد کرد:

1. جنگنده «تورنادو جی‌آر4»:

این جنگنده در دهه 60 میلادی ساخته شد؛ اما همچنان مهم‌ترین هواپیمای جنگنده انگلیس برای حمله به اهداف زمینی به‌شمار می‌رود. شهرت جنگنده «تورنادو جی‌آر4» به‌دلیل اطمینان بالا و قابلیت حمل پیشرفته‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی است. 

3864038 928 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش


تورنادو قادر به حمل موشک‌های «بریم‌استون» است. موشک‌های بریم‌استون قادرند اهداف متحرک سریع مانند -ماشین در حال حرکت- را با دقتی بسیار بالا نشانه‌گیری کنند. کارآیی این موشک‌ بهتر از موشک‌های هوا به زمینی است که کشورهای دیگر در حال حاضر در حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه استفاده می‌کنند. 

3864044 140 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

«غلاف شناسایی هوابرد رپتور،» که در بدنه زیرین تورنادو نصب شده، قادر به جمع‌آوری اطلاعات به صورت تصاویر ویدیویی در روشنایی روز و تاریکی شب است. 

3864045 241 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

2. جنگنده چندمنظوره یوروفایتر تایفون: 

یوروفایتر تایفون که پیشرفته‌ترین جنگنده چندمنظوره جهان به‌شمار می‌رود از قابلیت بالایی برای حمله به اهداف هوایی برخوردار است. این جنگنده همچنین قادر است مواضع زمینی را با استفاده از بمب‌های هدایت‌شونده لیزری، هدف قرار دهد.


3864046 103 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

برای هدایت بمب‌های ساخت انگلیس «پیووی4» که بوسیله جنگنده‌های یوروفایتر تایفون حمل می‌شوند، از ترکیب سامانه هدایت لیزری و اطلاعات سامانه رهیابی ماهواره‌ای «جی‌پی‌اِس» استفاده می‌شود. 

3864047 596 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

3. بوئینگ آر‌سی-135 دبلیو

بوئینگ آرسی-135 دابلیو، هواپیمای ساخت آمریکا است که «نیروی هوایی سلطنتی» برای نظارت الکترونیک از آن استفاده می‌کند. این هواپیما قابلیت شنود مکالمات تلفنی و تعیین دقیق موقعیت دشمن را دارد.    

3864048 503 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

ارتش انگلیس همچنین می‌تواند از نیروهای هنگ‌های ویژه برای پشتیبانی زمینی و هماهنگی حملات هوایی خود در سوریه استفاده کند. احتمال دارد سربازان «نیروی هوایی ویژه» (اس‌.‌آ‌.‌اس)  و «هنگ ویژه شناسایی» (اس‌آر‌آر) تاکنون در سوریه مستقر شده باشند.  


3864049 389 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

4. اسلحه‌ای که در عکس مشاهده می‌شود ساخت انگلیس است و قادر به از پای درآوردن هدف از فواصل دور است. این اسلحه بوسیله نیروهای ویژه انگلیس استفاده می‌شود.    

3864050 811 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

5. بالگردهای ترابری «شینوک»

در صورتی که انگلیس نیروهای ویژه زمینی خود را به سوریه اعزام کند، جناح مشترک هوایی نیروهای ویژه بوسیله بالگردهای ترابری «شینوک» از آن‌ها پشتیبانی خواهند کرد. بالگردهای شینوک برای حمل و نقل سریع نیروها در منطقه‌ای که جا‌به‌جایی زمینی مشکل است، استفاده می‌شوند.  

3864051 774 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش 

6. پهپادهای تجسسی اِم‌کیو-9

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس همچنین از هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین اِم‌کیو-9 ساخت آمریکا استفاده می‌کند. این پهپادها قادرند ساعت‌ها در آسمان پرواز و اطلاعات جاسوسی جمع‌آوری کنند. 

3864052 629 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

پهپادهای اِم‌کیو-9 همچنین قادر به حمل موشک‌های «هلفایر» است. گفته می‌شود «جان داعشی» بوسیله یکی از این موشک‌‌هایی که از یک پهپاد پرتاب شده بود، کشته شد.  

3864053 552 - سلاح‌های پیشرفته انگلیس برای جنگ با داعش

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.