×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرویس جهان میلیتاری نیوز – همه چیز از ریاض شروع شد، روزی که ترامپ و خانواده‌اش به عربستان سفر کردند و شاهزاده‌های سعودی، مست از سفر رئیس جمهور جدید آمریکا به حاتم بخشی مشغول شدند و ترامپ و خانواده اش را ابتدا با هدایای گران‌بها غافلگیر کردند و بعد از آن شروع به نوشتن قراردادهای میلیاردی کردند.

قراردادهایی که ترامپ را خیلی زود مجبور کرد برخلاف صحبت‌ها زمان انتخاباتش تصمیم بگیرد و حرف بزند. دلارهایی که مقامات آمریکایی را مجاب کرد تا مواضع ضد ایرانی خود را تشدید کنند و زیر میز مذاکرات هسته‌ای با ایران بزنند.

2080215 - سعودی‌ها بابت سخنان ضد ایرانی ترامپ چقدر پول دادند؟

رشوه سعودی‌ها آنقدر برای مقامات آمریکایی ارزش دارد که ترامپ حاضر شده است تمام اعتبار خود و کشورش را زیر سوال ببرد تا دل شاهزاده‌های سعودی را به دست آورد.

حالا هم که تمام دنیا به دیوانگی ترامپ شهادت می‌دهند، تنها سعودی‌ها هستند که مواضع ضد ایرانی ترامپ را تحسین می‌کنند.

در همین خصوص عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای تایید و استقبال خود را از سیاست‌های جدی که دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران و رویکرد خصمانه‌ این کشور و همچنین تایید التزام آمریکا به همکاری با همپیمانان این کشور در منطقه در رویارویی با چالش‌های مشترک و در راس آنها سیاست‌ها و اقدامات خصمانه ایران تشریح کرد، اعلام می‌کند.

2080216 - سعودی‌ها بابت سخنان ضد ایرانی ترامپ چقدر پول دادند؟

براساس این بیانیه عربستان با توجه به ضرورت کاهش تسلیحات کشتار جمعی در منطقه و جهان و رغبت عربستان به تحقق امنیت و صلح، در ابتدا توافق هسته‌ای کشورهای ۵+۱ با ایران را تایید کرد، به این امید که این توافق مانع دستیابی ایران به هر گونه سلاح هسته‌ای شود، اما ایران درآمدهای اقتصادی ناشی از این توافق و برداشته شدن تحریم‌ها را برای بی‌ثبات کردن منطقه و به ویژه از طریق موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم در منطقه به کار گرفت.

در بیانیه عربستان آمده است که “ایران تروریسم در منطقه و از جمله حزب‌الله [لبنان] و شبه‌نظامیان حوثی را حمایت کرد و تنها به این موضوع اکتفا نکرده و در یک نقض آشکار قوانین بین‌المللی توانایی‌ها و دانش خود را به گروه‌های شبه‌نظامی تابع خود از جمله شبه‌نظامیان حوثی که از این توانایی‌ها برای ضربه زدن به عربستان سعودی استفاده کردند، منتقل کرد. این موضوع نادرستی ادعاهای ایران درباره اینکه توسعه توانایی‌های این کشور با اهداف دفاعی صورت گرفته را نشان داد.

2080217 - سعودی‌ها بابت سخنان ضد ایرانی ترامپ چقدر پول دادند؟

در ادامه رویکرد خصمانه ایران، از طریق سپاه پاسداران و حوثی‌ها بارها به آبراهه‌های بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج ع.ر.ب.ی(خلیج فارس) هجوم برد و به حملات سایبری علیه پادشاهی عربی سعودی و کشورهای منطقه ادامه داد.”

عربستان آمادگی خود را برای همکاری با جامعه جهانی برای مقابله با ایران اعلام کرد. در بیانیه سعودی در این‌باره گفته شده: “از این رو پادشاهی عربی سعودی التزام کامل خود به استمرار همکاری با شرکای خود در ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی برای تحقق اهداف مورد نظر که رئیس‌جمهوری آمریکا آنها را تشریح کرده و بر ضرورت مقابله کامل با خطرات ناشی از سیاست‌های ایران برای امنیت و صلح جهانی و ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات کشتارجمعی را تاکید می‌کند، اعلام می‌کند. خطرات ناشی از سیاست‌های ایران برای امنیت و صلح جهانی را تنها منحصر به برنامه هسته‌ای ایران نیستند و شامل همه اقدامات خصمانه ایران می‌شوند.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.