×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

saudi soldier - سربازان سعودی فقط به دنبال بهانه ای برای فرار هستند

سربازان سعودی فقط به دنبال بهانه ای برای فرار هستند

 

 

میلیتاری نیوز : از آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی و ده کشور حاضر در ائتلاف که هم اکنون بیش از دو ماه از آن می گذرد اخبار متعددی از فرار و عقب نشینی سربازان و نظامیان رژیم سعودی در هنگام مواجهه با هرگونه خطری منتشر شده است

در تازه ترین خبر 5 خرداد 1394 در پی پیشروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و حملات خمپاره‌ای و توپخانه‎ای قبایل یمنی به مناطق مرزی عربستان، نظامیان سعودی مجبور به عقب‎نشینی از مرزهای دو کشور به طول ۲۰ کیلومتر شدند

 

 

 

– هم چنین به طور مثال در خبری منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل اعلام کردند یکی از دلایلی که ریاض مجبور به اعلام آتش بس شد، فرار دسته جمعی سربازان سعودی از پادگان ها و مراکز نظامی این کشور بوده است.


این منابع که نامی از آنها ذکر نشده به نهرین نت گفتند، اطلاعات سازمان های اطلاعاتی غربی حاکی از فرار جمعی نیروهای نظامی عربستان از مراکز نظامی و پادگان ها و مرزهای این کشور با یمن بوده است.

به گفته این منابع، سازمان های اطلاعاتی غربی با ردگیری تماس ها بین فرماندهان نظامی سعودی و وزیر دفاع و فرمانده عملیات طوفان قاطعیت به این واقعیت پی برده اند. گزارش های دیگر حاکی از فرار بیش از ۱۰ هزار سرباز از واحدهای نظامی از گردان های ارتش و گارد ملی است.

برپایه اطلاعات سازمان های اطلاعاتی غرب فرار سربازان سعودی از پادگان های مرزی عاکفه ، لشکر چهارم در کوه های بردان ، مرکز مرزی الحصن ، منطقه جنوب الحد در الخوبه و مرکز السد در نجران بوده است.

 

– و یا در خبری دیگر که توسط  شبکه  «المنار» در یک خرداد سال 1394 منتشر شد  از فرار دسته‌جمعی سربازان عربستان سعودی از پایگاه نظامی «المعزاب» در جنوب غرب عربستان حکایت می کرد .

قبایل یمنی ساکن مناطق مرزی در شمال یمن، مدتی است که در اقدامی خودجوش در واکنش به تداوم تجاوزات جنگنده‌های سعودی، کنترل مناطق مختلف نظامی در خاک عربستان را به دست می‌گیرند و در خاک این کشور در حال پیشروی هستند.

-این اتفاقات در حالی است که پادشاه عربستان پس از تجاوز به یمن حقوق و مزایای کارکنان نظامی این کشور را چند برابر کرده و وعده ی دستمزد بیش تر نیز داده است

از این مطالب این نکته نتیجه گیری می شود که سربازان عربستانی تنها مترصد فرصتی برای فرار هستند و اگر رژیم سعودی اشتباه حمله ی زمینی به یمن را مرتکب شود بی شک این نظامیان بزدل قادر به اجرای عملیات های سخت و مقابله با نیروهای مسلح یمنی نخواهند بود

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.