×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

دفاع عربستان - خبر جدید از حماقت وزیر دفاع جوان عربستان سعودی

 

خبر جدید ازحماقت وزیر دفاع جوان عربستان سعودی

 

 شبکه العالم: “مجتهد” از معروف ترین کاربران سعودی فعال تویتر است که به سبب برملا سازی رازهای خاندان سعودی، همگان او را یکی از شاهزادگان مخالف سعودی می دانند.

این کاربر منتقد که تاکنون نخواسته نماش فاش شود و دربین مردم عربستان از شهرت بالایی برخودار است در آخرین توئیت خود نوشت: در کنفرانس ریاض که به منظور بررسی بحران یمن برگزار شده بود، شیخ صالح بن شاجع رئیسِ قبایل بکیل و رئیس کمیته ملی مردمی و رئیس تجمع ملی قبایل بکیل حضور داشت.

 

 

2077862334 - خبر جدید از حماقت وزیر دفاع جوان عربستان سعودی

 

به نوشتۀ مجتهد، شیخ صالح بن شاجع، در قبال جنگ موضعی بی طرفانه داشت، هرچند بیشتر به جنبش انصار الله گرایش داشت ولی در آن زمان بی طرف بود

مجتهد تاکید کرد: بن سلمان (وزیر دفاع و فرزند پادشاه) مبلغی گزاف برای تطمیع صالح بن شاجع به جنگ با حوثی ها پیشنهاد کرد، اما صالح بن شاجع نپذیرفت به همین سبب بن سلمان دست به تهدید و توهین به او زد اما بن شاجع باز هم حاضر به تغییر عقیده خود نشد.

وی افزود: در این میان، بن سلمان، مساله را خصوصی کرد و کینۀ صالح بن شاجع را به دل گرفت، بی آن که به عواقب آن در موضوع یمن و تحولات آن فکرکند.

 بن سلمان، دستور داد موقعیت جغرافیایی خانه و محل سکونت صالح بن شاجع را مشخص کنند ، آن گاه بدون آن که با کسی مشورت کند، آن موقعیت را بمباران کرد و توانست آن را به دقت هدف قرار دهد. اما در کمال بدشانسی، آن روز صالح بن شاجع در خانه نبود و در عوض برادرش عبدالله در خانه بود و در بمباران به همراه شمار زیادی از همراهانش کشته شد.

 

 

9272984951 - خبر جدید از حماقت وزیر دفاع جوان عربستان سعودی

 

مجهتد خاطر نشان کرد: این مساله، زیان زیادی به عربستان زد و نیروی هوایی سعودی را ناچار کرد تلاش های خود را دوچندان کند، زیرا شیخ صالح و قبیله اش در پی کشته شدن برادرانشان، با شور و حماسه و باوری انکار ناپذیر، بی طرفی را کنار گذاشته به حوثی ها پیوستند.

افشاگر حماقت های بی پایان آل سعود درآخر تاکید کرد: این حماقت و فضاحت به این علت برملا شد که هیچ کس نیست جلوی بی فکری این نوجوان نادان (وزیر دفاع عربستان) را بگیرد. اما سئوال این است که تاکنون چند حماقت از این نوجوان سر زده است که خبرِ آن درز نیافته است؟

 

 

قابل ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بخشی از سخنرانی اخیر خود همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با اشاره به حمله رژیم آل سعود به یمن ابراز داشتند: ما با سعودیها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم، اما همیشه می گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می دهند، اما چند جوان بی تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می دهند، که این کار قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد.این حرکت در منطقه قابل قبول نیست و من هشدار می دهم که باید دست از حرکت جنایت آمیز در یمن بردارند.

اولین و نزدیک‌ترین مصداقی که از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد چند جوان بی تجربه به ذهن انسان می رسد، محمد بن سلمان وزیر جنگ عربستان است که با روی کار آمدن ملک سلمان بن عبدالعزیز بیشتر ساختارهای قدرت در این کشور را در دست گرفته و با تصمیمات هیجانی، عربستان را به سمت باتلاق یمن سوق داده است.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.