×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

Failure to reproduce the F 22 s - جنگنده F-22 Raptor دیگر هرگز تولید نخواهد شد

 

جنگنده F-22 Raptor دیگر هرگز تولید نخواهد شد 

 

 

سخنگوی نیروی هوایی جدیدترین مقامی است که امیدها را برای از سرگیری تولید لاکهید مارتین F-22 (رپتور) ناامید می کند . از این جنگنده تاکنون 178 فروند تولید شده است و این فرآیند در سال 2011 متوقف گردید .

در حال حاضر ، ابزار و تجهیزات خط تولید این جنگنده برتری هوایی دو موتوره که به دلیل پیچیدگی های آن ، صادراتش ممنوع شد به همراه دستورالعمل های سر هم کرده قطعات (مونتاژ) بدون استفاده در انبار مانده است.

برخی از طرفداران (رپتور) خواستار از سرگیری تولید و راه اندازی خطوط مونتاژ قطعات این جنگنده در (ماریتا) ، (جورجیا) و (فورت ورث) هستند . این کار برای تولید نمونه های بهبود یافته لاکهید مارتین یو 2 و راکول بی 1 انجام شد .

Failure to reproduce the F 22 (1) - جنگنده F-22 Raptor دیگر هرگز تولید نخواهد شد

هنگامی که از خانم (دبورا لی جیمز ، deborah lee james) سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده در مورد از سرگیری تولید انبوه اف 22 پرسیده شد ، پاسخ داد : این ایده کاملا بعید خواهد بود ! وی ادامه داد : اگر قرار بود از رئیس ستاد نیروی هوایی ژنرال (مارک ولش) یا هر کدام از افسران بی اطلاع در نیروی هوایی بپرسید آن ها احتمالا به شما می گفتند که دوست دارند تعداد بیش تری از هواپیماهای اف 22 بود اما واقعیت این است که طول کشیدن بیش از حد برنامه نسبت به آن چه در اصل برنامه ریزی شده بود ، و صرف بودجه کلان باعث خاتمه زودرس برنامه اف 22 گردید.

الزاماات اصلی که برای نبرد هوا به هوا در جنگ سرد ضد روسیه بهینه یافته بود برای 750 فروند هواپیما بود . این شمار بعدا به 339 فروند و در نهایت به 187 فروند به علاوه 8 فروند هواپیمای آزمایشی کاهش یافت .

برخی مقامات بازنشسته و در حال خدمت در نیروی هوایی آمریکا خاتمه تولید F-22 را بزرگترین اشتباه تا به حال نامیده اند ، به ویژه که این هواپیما در حال تجربه نبرد در سوریه است و روسیه و چین هم توسعه جت های رزمی نسل پنجم خود را نهایی کرده اند.

Failure to reproduce the F 22 (3) - جنگنده F-22 Raptor دیگر هرگز تولید نخواهد شد

ژنرال (هربرت هاوت کارلیسل ، herbert hawk carlisle) فرمانده ستاد نیروی هوایی در ماه سپتامبر گفت که وی در رویای روزی است که تولید مجدد F-22 از سر گرفته شود اما اذغان کرد که این آرزو می تواند یک هدف گران باشد . در سال 2010 برخی مطالعات از سوی نیروی هوایی نشان داده که هزینه تولید 75 فروند اف 22 دیگر ، رقم 17 میلیارد دلار دیگر نیز خرج بر دوش دولت آمریکا می گذارد .

دبورا لی جیمز در ادامه می گوید : بازگشایی خط تولید اف 22 از هرنظر امری محال است . ما هر تعداد از این جنگنده که تحویل گرفته ایم فقط همین است . زیرا ما در حال دریافت اف 35 هستیم و به توانمندی اولیه عملیاتی آن نزدیک می شویم . این هواپیما همانند F-22 نیست اما مکمل یکدیگر خواهند بود و ما مجبوریم با هر چه که هست پیش برویم . 

جنگنده اف 22 با توجه به پیچیدگی فناوری ساخت آن تاکنون به هیچ کشوری فروخته نشده و درخواست‌های ژاپن، استرالیا و حتی رژیم صهیونیستی نیز برای خرید این جنگنده پنهانکار با مخالفت روبرو شده است .

  

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.