×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2229247 - جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از اسپوتنیک، “ایگور کوناشنکو” سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که سامانه روسی دفاع موشکی “پانستیر اس ۱”  که توسط نیروهای سوریه مورد استفاده قرار گرفت تاثیر گذاری ۱۰۰ درصدی خود در برابر حملات موشکی غرب را نشان داد.

کوناشنکو اضافه کرد که سامانه دفاع موشکی سوریه ۱۱۲ موشک برای مقابله با موشک‌های شلیک شده از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس شلیک کرده است.

بیشتر بخوانید:

عطوان: روزهای سخت آمریکا در راه است

ترزا می: حمله به سوریه به خاطر منافع ملی انگلیس بود

آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه با بهانه کردن وقوع حمله شیمیایی در منطقه «دوما» در غوطه شرقی، اهدافی در سوریه را هدف حمله قرار دادند.

دولت سوریه هر گونه دخالت در حمله شیمیایی را رد و از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای انجام بررسی‌های لازم دعوت کرده است. حمله کشورهای غربی به سوریه قبل از آغاز تحقیقات بازرسان این سازمان انجام شد. 

ادعای وقوع حمله شیمیایی در «دوما» در حالی شنبه شب ۱۸ فروردین‌ماه (۷ آوریل) توسط معارضان سوری مطرح شد که ارتش سوریه در حال پیشروی در این منطقه بود. 

دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.