×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

6433147814 - توطئه جدید در عراق و سقوط شهر الرمادی

توطئه جدید در عراق و سقوط شهر الرمادی

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز، گروه تروریستی داعش ” دولت اسلامی عراق و شام ”  توانست روز یکشنبه پس از چند روز جنگ و درگیری شدید، با عقب نشینی ارتش و پلیس عراق از شهر الرمادی، کنترل بخش اعظم  بزرگترین شهر عراق را در دست بگیرد

از نظر جغرافیایی ، استان الانبار در مجاورت استانهای دیرالزور (یکی از دو استان اصلی محل خلافت داعش) و حمص در شرق سوریه و همچنین مرزهای دو کشور اردن و عربستان سعودی قرار دارد. این استان به دلیل نزدیک آن به بغداد پایتخت و کربلا و نجف دو شهر شیعه نشین که میزبان بارگاه ملکوتی ائمه شیعه (ع) هستند، از اهمیت دو چندان برخوردار می باشد. بدیهی است در صورت سیطره کامل داعش بر آن ، هدف بعدی مناطق یاد شده خواهند بود.

 

 

9756589535 - توطئه جدید در عراق و سقوط شهر الرمادی

 

 

در حملات داعش به الرمادی در مدت 2 روز حدود 500 نفر کشته و بیش از 52 هزار نفر نیز آواره شدند.

این بزرگترین پیشروی زمینی داعش در یک سال گذشته است.

 

بنابر گزارشهای اطلاعاتی سرویسهای جاسوسی کشورهای مختلف منطقه ای و فرامنطقه ای، حمله داعش به عراق از مدتها قبل برنامه ریزی شده بوده و به همین منظور جلسات متعددی از حدود یکسال قبل از تاریخ وقوع هجوم ، در برخی کشورهای همسایه عراق برگزار شده بود.

این جلسات در کشورهای “ترکیه (حامی اصلی داعش و طراح عملیات های نظامی آن)، عربستان (بزرگترین حامی و صادر کننده تروریسم تکفیری در جهان) ، اردن، قبرس و دبی”، با مشارکت نمایندگانی از سرویسهای اطلاعاتی آمریکا ، اسراییل ، انگلیس ، فرانسه ، ترکیه ، اردن ، عربستان سعودی ، قطر ، نماینده مسعود بارزانی رییس یکی از احزاب کرد عراقی و نماینده حزب منحله و جنایتکار بعث (بنابر برخی روایات عزت الدوری) برگزار شده است.

 

3113352069 - توطئه جدید در عراق و سقوط شهر الرمادی

 


هم اکنون داعش شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق را نیز در کنترل خود دارد. درمحاصره  شهر موصل در خرداد 93 نیز حجم زیادی از تسیلحات و مهمات و خودروهای نظامی به دست داعش افتاد.

یک کارشناس امنیتی و راهبردی مسایل منطقه، آمریکا را متهم به توطئه برای سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق کرد و گفت که نیروهای ائتلاف به رهبری این کشور می توانستند مانع سقوط شهر راهبردی الرمادی به دست گروه تروریستی داعش شوند.

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از پایگاه خبری «بغداد تایمز»، محمد محی روز سه شنبه افزود: نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا اقدام لازم را برای جلوگیری از سقوط شهر الرمادی بعمل نیاوردند.

وی در این  گفت وگو خاطرنشان کرد که هواپیماهای ائتلاف اگر صادقانه عمل کرده بودند، می توانستند نقش سرنوشت سازی در کنترل حریم هوایی عراق و نابودی عناصر داعش ایفا کنند.

محمد محی با اشاره به چشم پوشی نیروهای ائتلاف در زمینه انتقال نیروی انسانی و تجهیزات نظامی از خاک سوریه به عراق گفت که بیش از دو هزار جنگجو از خاک سوریه وارد عراق شدند بدون اینکه هواپیمای ائتلاف مانع آنها شوند.

 

وی خاطرنشان کرد که آمریکا می خواهد با سقوط الرمادی دولت عراق را برای اجرای نقشه های مربوط به تجزیه عراق که احتمالا نخستین آن موضوع ایالت های سنی نشین است، تحت فشار قرار دهد.

 

 

 

4763071733 - توطئه جدید در عراق و سقوط شهر الرمادی 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.