×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2241381 - برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان

به گزارش ميليتاری نيوز، صبح امروز (شنبه 15 اردیبهشت‌ماه)، هیئت عالی‌رده نظامی کشور عمان به منظور برگزاری چهاردهمین نشست کمیسیون نظامی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عمان وارد تهران شد و با سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم، در نخستین دور این مذاکرات روند پیشرفت توافقات و تعاملات و همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط نظامی و انتظامی بین نیروهای مسلح دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست سردار نظامی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک نظامی بین دو کشور، روابط نظامی، انتظامی و امنیتی نیروهای مسلح ایران و عمان را مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: در حالی که روند روابط سیاسی و نظامی دو کشور به دلیل مواضع حکیمانه و خردمندانه رهبران دو کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است، متاسفانه شرایط سیاسی – نظامی منطقه و دنیا اسلام به دلایل مختلف روند نگران کننده و غیرقابل قبولی دارد.

وی در ادامه جنایت‌های تروریسم تکفیری با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان و همچنین همگرایی برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان با رژیم صهیونیستی را دو عامل اصلی شکاف و بحران در منطقه و دنیا اسلام دانست.

سردار نظامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دلیل پیشتازی و مجاهدت در برابر تروریسم و نقش مستقیم در شکست حکومت خودخوانده داعش و پایبندی به موازین بین‌المللی و مواضع مستقل مورد فشار سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای غربی قرار گرفته است، گفت: بر این اساس حفظ و تقویت توان دفاعی خود را برای دفاع قدرتمندانه از منافع و امنیت ملی حق طبیعی خود می‌دانیم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به هرگونه تهدیدی از جانب دشمن پاسخ مقتدرانه خواهند داد.

 سرتیپ راشد بن‌سعید البلوشی معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان و رئیس هیئت نظامی عمان در بخش دیگری از این نشست وجود تفرقه در دنیا اسلام را عامل اصلی منازعات دانست و تاکید کرد: کشورهای منطقه و مسلمان بایستی با بازگشت به میز مذاکره و گفت‌وگو به رفع اختلافات بپردازند.

 قرار است هیئت نظامی عمان در ادامه سفر خود به ایران و در جریان برگزاری چهاردهمین کمیسیون نظامی مشترک بین ایران و عمان با برخی از مقامات و فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ملاقات کند. همچنین ظرف چند روز آینده رزمایش مشترک امداد، نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه و مرزبانی ناجا با نیروی دریایی و پلیس عمان در آبهای خلیج فارس برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.