×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2096097 - امارات دنبال تجزیه یمن و سیطره بر ساحل دریای سرخ است

به گزارش میلیتاری نیوز، “فهمی الیوسفی” کارشناس یمنی مسائل سیاسی به تشریح آخرین تحولات در عرصه یمن و بررسی اظهارات اخیر “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان پرداخت که گفته بود جنگ در یمن ادامه خواهد یافت و اجازه تشکیل حزب‌الله دیگری در یمن داده نخواهد شد.

امارات به‌دنبال تجزیه یمن و سیطره بر ساحل دریای سرخ است

وی در این مصاحبه گفت: معتقد هستیم که اظهارات اخیر بن‌سلمان از خودش نبوده و وی تنها بیانگر اراده و خواسته غربی‌ها به‌خصوص انگلیس و آمریکا است. غرب با ایجاد هرگونه گروه مقاومت دیگری در منطقه مخالفت می‌کند و آنها مخالف تشکیل هر گروه دیگری که مخالف اسرائیل در منطقه باشد، هستند. از سوی دیگر غربی‌ها به‌دنبال احداث پایگاه‌های نظامی در مناطق مختلف یمن هستند که هدف آن سیطره و کنترل دریاها و گذرگاه‌های اطراف یمن است. وجود و حضور گروه‌های مقاومت در یمن خطری برای منافع عربستان و اسرائیل در منطقه به شمار می‌آید و اسرائیل از کشورهایی که حامی آنها بوده از جمله آل سعود و آل نهیان خواسته که جنگ علیه یمن را همچنان ادامه دهند. آنها معتقدند هدف قرار گرفته شدن نیروهای مقاومت چه در یمن، سوریه، لبنان و عراق خطراتی که اسرائیل را تهدید کند کاهش خواهد داد. آنها هر روز محاصره علیه یمن را تشدید می‌کنند. انگلیس از طریق امارات و آمریکا از طریق عربستان به‌دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی در یمن هستند تا علاوه بر گذرگاه‌های آبی، بر منابع نفتی و گازی این کشور نیز سیطره یابند. امارات به‌سرعت به‌دنبال پیشبرد تحولات در یمن و تجزیه این کشور و سیطره کامل بر ساحل دریای سرخ است.

گروه‌های تکفیری یکی از سلاح‌های صهیونیست‌ها برای تجزیه کشورهای منطقه هستند

وی تأکید کرد: رسانه‌های حامی مقاومت باید به‌صورت گسترده این توطئه را فاش کرده تا افکار عمومی از تمامی طرح‌ها و نقشه‌های جبهه امپریالیسم مطلع شوند. گروه‌های تکفیری نیز یکی از سلاح‌های صهیونیست‌ها در منطقه به شمار می‌آیند که توطئه تجزیه و تقسیم کشورها در منطقه را دنبال می‌کنند. آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در واقع همان شرکت بلک واتر در سطح جهانی هستند. شبکه‌های العالم و المیادین باید به‌صورت گسترده به انتشار این توطئه‌ها و تصمیم‌های آمریکا و انگلیس برای منطقه بپردازند. در حال حاضر شاهد رقابت میان آمریکا و انگلیس برای سیطره بر مناطق مختلف در منطقه هستیم و این اقدامات به‌کمک گروه‌های تروریستی نظیر داعش و دیگر گروه‌ها صورت می‌گیرد.

لزوم فاش‌کردن توطئه عربستان و امارات توسط رسانه‌های محور مقاومت

این کارشناس یمنی اضافه کرد: عربستان در جنگ یمن قصد دارد که مسلمانان را علیه شیعیان و تمامی گروه‌هایی که مخالف آل‌سعود و آل نهیان هستند، تحریک کند به‌گونه‌ای که بارها ادعا  کرده که نیروهای یمنی قصد داشتند با موشک مکه مکرمه را هدف قرار دهند. امروز رسانه‌های مقاومت باید پابه‌پای مبارزان در میدان فعالیت، و توطئه عربستان و امارات را خنثی کنند. انتظار می‌رود که ایران، سوریه، حزب‌الله و حتی روسیه فعالیت‌های رسانه‌ای خود را برای مقابله با این توطئه‌ها تشدید بخشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.