×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1808759 190 - افزایش همکاریهای نظامی روسیه و ارمنستانبه گزارش میلیتاری نیوز، وزیر دفاع روسیه روز گذشته با همتای ارمنستانی خود در ایروان دیدار و گفتگو کرد.

بعد از این دیدار، «آناتولی آنتونوف»، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: مسکو و ایروان جهت تشکیل نیروهای نظامی مشترک در آینده ای نزدیک به توافق رسیده اند.

روزنامه «روسیسکایا گازتا» در این راستا نوشت: توافق در مورد تشکیل واحدهای نظامی مشترک هنوز امضاء نشده است و هنوز دقیقا مشخص نیست چه واحدهایی از نیروهای نظامی هر دو کشور در آن حضور خواهند داشت. واحدهای مشترک در خاک ارمنستان مستقر شده و شامل چهار گروه از ارتش ارمنستان و ۱۰۲ پایگاه از ارتش روسیه خواهد بود.

این در حالی است که دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان به رادیو «لایبری» گفت: آنتونوف از تشکیل نیروی نظامی مشترک در آینده صحبت می کند، چیزی که در حال حاضر وجود دارد.

وی افزود: امروز توافق شد بر اساس برنامه توسعه پایدار، برخی از تغییرات در تعداد و نوع نیروهای تابع اعمال شود. این فرآیند در طی چند سال در حال انجام است.

لازم به ذکر است که در اوایل سال جاری نیز، مسکو و ایروان توافق نامه ای را جهت تشکیل یک سیستم دفاع هوایی مشترک، مستقر در ارمنستان به امضا رساندند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.