×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2095010 - اسرائیل ضربه سختی خورد و از حزب‌الله می‌ترسد

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

جروزالم پست در یادداشتی خاطرنشان کرده است: پایگاه نظامی «لیریک» مقر فرماندهی کل دسته «گالیله»، متعلق به ارتش اسرائیل است. مسیر منتهی به این پایگاه، چنان پوشیده از درخت است که جاده از دور دیده نمی‌شود. ستوان «یار» از سخنگویان ارتش اسرائیل می‌گوید ارتش بیش از آنکه از ارتش لبنان بیم داشته باشد، به تحرکات حزب‌الله توجه دارد و مهمترین مشغله فکری ما، آنها هستند.

این مسئول ارتش اسرائیل در حالی که به تک‌تک روستاهای جنوب لبنان اشاره می‌کند، از مخفیگاه‌های حزب‌الله، خانه‌های مخفی، شیعیانی که به سمت جنوب می‌آیند و مسیحیان و دروزی‌هایی که به سمت شمال می‌روند، حرف می‌زند.

وی می‌گوید: «هر واحد حزب‌الله، در اسرائیل منطقه‌ای برای هدف خود در نظر گرفته است. هر روستایی هدف خود را در اسرائیل دارد و می‌تواند در هر زمانی شهرهایی مانند تل‌آویو را مورد هدف راکت‌ها و موشک‌های دوربرد، برد متوسط و برد کوتاه، قرار دهد.»

 در ادامه گزارش میلیتاری نیوز به نقل از این روزنامه صهیونیستی آمده است: جنبش حزب‌الله تحت رهبری حسن‌ نصرالله، به دل‌مشغولی اصلی اسرائیل تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۶ حزب‌الله ضربات سنگینی به پیکر ارتش اسرائیل  وارد کرد که اسرائیل آمادگی آن را نداشت.

 در آن سال اسرائیل به بهانه دستگیر شدن دو تن از سربازان خود در مرز لبنان، عملیات مرگباری را در جنوب لبنان به راه انداخت. حزب‌الله لبنان در پاسخ، اقدام به شلیک هزاران راکت، موشک و خمپاره به سوی اسرائیل کرد که به کشته شدن حداقل ۱۵۰ غیرنظامی منجر شد.

اسرائیل می‌گوید که از جنگ سال ۲۰۰۶ درس‌هایی آموخته است. در همین حال حزب‌الله نیز می‌گوید تجربه‌هایی از آن درگیری کسب کرده و خود را به سلاح‌های جدید و پیشرفته تجهیز کرده است.

حزب‌الله لبنان در حال حاضر زرادخانه موشکی قابل توجهی در اختیار دارد که قادر است بسیاری از مناطق اسرائیل، از جمله اهداف مهم و استراتژیکی مانند بندر و پالایشگاه‌های نفت حیفا را هدف قرار دهد.

«پیتر لرنر»، یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل، تعداد اعضای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله را بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.