×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1881212 - اسرائیل: دیگر دانشمندان سوری در معرض خطراند

به گزارش ميليتاری نيوز، با پیشروی‌های شتابنده ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف نبرد علیه تروریسم، رژیم صهیونیستی پرونده ترور مغزها و دانشمندان موشکی در این کشور را در دستور کار خود قرار داده است تا جایی که دکتر «عزیز اسبر» مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات در شهر «مصیاف» در ریف حماه، طی یک عملیات تروریستی عوامل صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

این عملیات تروریستی علیه دکتر اسبر توسط یک خودروی بمب‌گذاری‌شده انجام شد که طی آن، راننده خودروی این دانشمند موشکی نیز به شهادت رسید.

اطلاعات نشان می‌دهد که شهید اسبر 7 دقیقه بعد از خروج از منزلش در مصیاف، به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید:

جزئیات شهادت یار دیرینه حاج قاسم سلیمانی/ مغز متفکر موشکی سوریه که بود و چگونه ترور شد؟ + عکس و نقشه میدانی

هر چند گروهک مسلح وابسته به جبهه النصره مسئولیت عملیات ترور این دانشمند موشکی سوریه را بر عهده گرفته است، ولی شواهد، رد پای صهیونیست‌ها را در این حادثه نشان می‌دهد.

رسانه‌های عبری‌زبان می‌گویند که «ترور دانشمند سوری پیامی به دمشق است مبنی بر این‌که کارکنان در مراکز پژوهشی(سوریه) نیز در معرض خطر قرار دارند».

گفتنی است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل مرکز پژوهشی علمی در مصیاف بارها هدف قرار داده‌اند که آخرین مورد آن، 22 ژوئیه گذشته بود که حملات از آسمان لبنان انجام شد ولی سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه 3 تا از موشک‌های مهاجم را ساقط کردند و موشک چهارم نیز در نزدیکی این پژوهشگاه در مصیاف سقوط کرد.

منابع میدانی در آن زمان تصریح کردند که 4 فروند جنگنده اسرائیلی تلاش می‌کردند این مرکز پژوهشی در مصیاف را هدف قرار دهند.

در سال 2012 نیز، گروهی مسلح دکتر مهندس «نبیل زغیب» مغز متفکر در برنامه‌های موشکی سوریه، را که به پدر موشکی معروف بود، ترور کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.