×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1800221 777 - استعفای نظامیان بلژیکی به دلیل خستگیبه گزارش میلیتاری نیوز، پایگاه خبری اسپوتنیک طی گزارشی اعلام کرد: در پی حملات تروریستی فرودگاه و متروی بروکسل طی ماه مارس گذشته، نظامیان بلژیکی از چند ماه پیش تاکنون در راستای کمک به پلیس فدرال این کشور در تأمین امنیت و پیشگیری از وقوع حملات تروریستی جدید، روزانه بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت مشغول گشت‌زنی در خیابان‌ها هستند اما ساعات زیاد گشت‌زنی و اضافه‌کاری در خیابان‌ها چیزیست که هم‌اینک این نظامیان را بسیار خسته کرده و شماری از آنها را حتی تا خروج از ارتش و استعفا از آن پیش برده است.

طبق گزارش یک نشریه ملی بلژیک به نقل از اتحادیه نظامی CGPM این کشور، ۱۱ نظامی بلژیکی که از دو ماه پیش تاکنون در گشت‌زنی‌های ضدتروریستی در اماکن عمومی این کشور مشارکت داشته‌اند، هم‌اکنون درخواست استعفای خود را به دلیل اضافه‌کار بیش از حد ارائه داده‌اند.

«ایوان میور» شهردار بروکسل طی ماه ژوئیه گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد که نظامیان به پائین‌ترین سطح نیرو و توان خود رسیده‌اند و در همین راستا از گفت‌وگوی خود با «ژان پل دکونیک» فرمانده نیروی زمینی بلژیک خبر داد و این ژنرال بلیکی نیز اذعان کرد که همه چیز با گشت‌زنی ۱۸۰۰ نظامی خسته در خیابان‌ها به خوبی پیش نخواهد رفت.

بر اساس این گزارش، بلژیک هم‌اکنون در سطح وخیم تهدیدهای تروریستی قرار دارد که در آن تدابیر امنیتی ویژه و تشدید نظارت بر خیابان‌ها و اماکن عمومی و شلوغ توسط پلیس و نظامیان پیش‌بینی شده است.

این وضعیت موجب آن شده که نظامیان یلژیکی هم‌اکنون به طور شبانه‌روزی در خیابان‌ها مشغول گشت‌زنی باشند و این چیزیست که تا پیش از این امکان‌پذیر نبوده است.

علاوه بر این، باید توجه داشت که نظامیان ارتش پلیس نیستند و از قدرت و اختیارات نیروهای پلیس برخوردار نیستند و یک نظامی تنها می‌تواند بنا به درخواست پلیس اقدام به بازرسی و وارسی یک شهروند کند.

همه این‌ها در حالیست که مقامات بلژیک هم‌اکنون حضور نظامیان ارتش در خیابان‌ها برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای پلیس را امری اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌کنند.
در ۲۲ مارس سال ۲۰۱۶ (۳ فروردین ۱۳۹۵) سه انفجار در بروکسل، پایتخت بلژیک رخ داد که دو انفجار آن در فرودگاه بروکسل و دیگری در ایستگاه مترو بود.

در این انفجارها که مرگبارترین اقدام تروریستی در خاک بلژیک می‌باشند و گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، ۳۴ نفر کشته و ۱۳۶ نفر زخمی شدند.

ادامه استقرار نیروهای پلیس و نظامیان ارتش بلژیک در خیابان‌ها و اماکن عمومی این کشور در حالیست که چندی پیش یک منبع نزدیک به سرویس‌های امنیتی بلژیک از هشدار ضدتروریستی پلیس در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر عزیمت گروهی از عناصر گروه تروریستی داعش از سوریه در ابتدای ماه جاری برای انجام حملاتی در خاک بلژیک و فرانسه خبر داد و اعلام کرد که طبق هشدار اعلام شده به نیروهای پلیس، گروهی از عناصر گروه تروریستی داعش که گذرنامه نیز ندارند، چندی پیش سوریه را ترک کرده‌اند تا از طریق خاک ترکیه و یونان با قایق خود را به اروپا برسانند.

بنابر اعلام همین منبع، طبق این هشدار اعلام شده که این افراد که سلاح‌های لازم برای انجام حملات تروریستی را در اختیار دارند و انجام حملات تروریستی از جانب آنها نزدیک است، در قالب دو گروه از سوریه عزیمت کرده‌اند و راهی فرانسه و بلژیک شده‌اند تا در آنجا اقدام به انجام حملات تروریستی جداگانه کنند.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.