×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1992254 - ارتش نخستین مسابقه "طراحی ادوات نظامی" را برگزار می‌کند

به گزارش ميليتاری نيوز، نشست خبری نخستین مسابقه ملی “طراحی صنعتی ادوات نظامی” در حوزه رزم زمینی صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

سرهنگ غلامحسین سلیمانی فرمانده مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نزاجا در این نشست خبری اظهار داشت: نیروی‌زمینی در نظر دارد تا نخستین مسابقه طراحی ملی ادوات نظامی را برگزار کند.

وی افزود: این مسابقه در سه حوزه ادوات زرهی، ادوات چرخدار و سامانه‌های لیزر برگزار می‌شود و هدف از این مسابقات ارتقا توان نیروی زمینی به منظور بهینه کردن ادارات نزاجا با استفاده از علم طراحی صنعتی نخبگان دانشگاهی است.

تغییرات ۱۷گانه در ساختار نیروی زمینی ارتش

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه اورهال تانک‌ها و نفربرها از جمله نصب مسافت یاب‌ها و دوربین‌های دید در شب انجام دادیم. یکی دیگر از بحث‌های ما ارتقا توان آتش توپخانه‌ای است و ما این کار را با متحرک کردن توپ 155 میلیمتری انجام دادیم و در نظر داریم برای ارتقا توان رزم نزاجا دیگر توپ‌های کاربردی را نیز ارتقا دهیم.

فرمانده مرکز بهینه سازی شهید زرهرن نزاجا تصریح کرد: در سال 96 این فرماندهی تشکیل شد و تمامی کارخانجات نیروی زمینی در سراسر کشور به صیورت یک مجموعه و یکپارچه تحت نظر این فرماندهی مشغول به کار شدند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به ماموریت این فرماندهی گفت: ماموریت ما در حوزه بهینه‌سازی ادوات نزاجا است و در این مدت توانستیم چندین خط اورهال و بازسازی و همچنین خطوط تولید قطعات را راه‌اندازی کنیم. در بهمن ماه همان سال مراسم تحویل دهی نخستین سری تجهیزات را داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در آینده نیز چند خط اورهال و تولید جدید در اصفهان و مسجد سلیمان راه‌اندازی می‌شود. همچنین در آینده نزدیک نیز از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی خواهد شد.

فرمانده مرکز شهید زرهرن نزاجا اظهار داشت:‌ یکی از دستاوردهای ما تولید توپ 155میلیمتری چرخ‌دار عاشورا بود که مراحل تست تحقیقاتی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

** منتخبان مسابقه در اولویت جذب یگان‌های صنعتی نزاجا قرار می‌گیرند

وی با اشاره به برگزاری نخستین مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی گفت: قصد داریم در این مسابقات، نخبگان ‌و جوانان مستعد را شناسایی کرده ‌و به این ترتیب به کم شدن فاصله دانشگاه و صنعت کمک کنیم. این مسابقه در نیمه تابستان سال جاری شروع شده و منتخبان آن در اولویت جذب یگان‌های صنعتی نزاجا خواهند بود. این افراد همچنین می‌توانند پروژه خود را به عنوان پروژه کسر خدمت ادامه دهند. امروز ارتباط خوبی با شرکت‌های دانش بنیان داریم و بخشی از پروژه‌های ما توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود.

فرمانده مرکز شهید زرهرن نزاجا ادامه داد: این مسابقه در سه بخش تانک و نفربر با تمرکز بر تانک‌های چیفتن، ام-60 و تی72 و در حوزه نفربر با تمرکز بر نفربرهای ام-113 و BMP-2 و در حوزه خودروهای سنگین با تمرکز بر تانک‌برها انجام می‌شود. مسابقه یک بخش آزاد نیز دارد که شامل کانسپت تجهیزات رزم‌زمینی با اولویت لیزر است.

سرهنگ سلیمانی در پایان درباره ارتقا تانک‌های کرار و ذالفقار گفت: این دو تانک هنوز به صورت عملیاتی در اختیار نیروی زمینی نیستند و در حال طی کردن مراحل مقدماتی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.