×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2166282 - ابلاغ دستور رهبری به نداجا درباره دریانوردی اقیانوسی

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح دوشنبه در همایش تشریح دستاوردهای این نیرو که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، با اشاره به اهمیت دریاها اظهار داشت: ۸۰ درصد مرم دنیا در کنار دریاها هستند و از قدیم الایام تمدن‌های بزرگ در کنار دریاها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: امروز ۹۰ درصد تجارت دنیای از طریق دریا انجام می‌شود و ما از طریق دریا می‌توانیم با بسیاری از کشورهای محصور در خشکی هم ارتباط برقرار کنیم.

فرمانده نداجا دریا را فرصتی برای کسب منزلت منطقه‌ای و توسعه پایدار، پیشرفت و ثروت افزایی برشمرد و گفت: امروز برای حضور موثر در آب‌ها، نیازمند عقبه صنعتی، علمی و دانشی هستیم که بخشی از آن در زیرساخت‌ها قرار می‌گیرد و برخی در نیروی انسانی تجلی می‌یابد.

بیشتر بخوانیم:

رصد ۲۴ ساعته ناوهای آمریکایی توسط پهپادهای نداجا

امیر خانزادی بیان کرد: برای ایجاد دیپلماسی دریایی، امروز نیازمند تمدن دریایی در سطح کشور هستیم و این بدان معناست که مردم باید منافع خود را با دریا مرتبط کنند.

وی تصریح کرد: توانایی‌های یک ملت برای استحصال اهداف ملی، دلیل تشکیل ناوگان نظامی می‌شود و بالطبع قدرت دریایی نیز بخشی از این ناوگان نظامی است.

فرمانده نداجا عنوان کرد: در شش ماه نخست سال آینده نخستین رزمایش بزرگ امداد و نجات در منطقه با حضور مجموعه کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار می‌شود که امیدواریم با انجام این رزمایش بزرگ، تعامل و همگرایی خوبی در سطح کشورهای منطقه برقرار شود.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نفس حضور در دریا قدرت است، افزود: مطمئنا حضور موثر و قدرتمند نیازمند بسترسازی در حوزه دانش، فناوری، صنعت و نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مدرن است.

امیر خانزادی تصریح کرد: اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم. امروز سواحل اقیانوسی کشور ما بویژه در مکران به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا قابلیت‌های استراتژیکی مناسبی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز از دفتر مقام معظم رهبری تماسی با ما گرفته و عنوان شد، حضرت آقا فرمودند که نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت، این اقدام را انجام دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.