×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2052792 - آمریکا ۶«بلک‌هاوک» به افغانستان تحویل داد

 به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که آمریکا برای آغاز روند جایگزینی بالگردهای روسی در افغانستان ۶ فروند بالگرد «بلک‌ هاوک» را بزودی به نیروهای هوایی این کشور تحویل می‌دهد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: بر اساس طرح چهار ساله امنیتی ما آماده هستیم تا نخستین محموله از بالگردهای پیشرفته آمریکایی را دریافت کنیم.

بر اساس این گزارش، قرار است از بالگردهای آمریکایی در عملیات‌ تهاجمی نیروهای ویژه علیه مخالفان مسلح افغانستان استفاده شود.

چند ماه قبل پنتاگون اعلام کرد که در نظر دارد تا برای جایگزینی بالگردهای روسی در افغانستان ۱۵۰ فروند بالگرد از نوع «یواچ ۶۰ ای» بلک هاوک را به ارتش افغانستان تحویل دهد.

وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که تجهیز نیروهای هوایی افغانستان با بالگردهای آمریکایی بخشی از تلاش‌های پنتاگون برای شکست بن‌بست امنیتی در این کشور محسوب می‌شود.

اخیرا اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان گفته بود که ۶ میلیارد دلار برای تجهیز نیروهای هوایی افغانستان اختصاص یافته است.

این در حالی است که روسیه نسبت به جایگزینی بالگردهای روسی با بالگردهای آمریکایی در افغانستان حساس است و نماینده ویژه پوتین بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

هفته گذشته «ضمیرکابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفته بود که روسیه حاضر است تا بالگردهای روسی را به کابل عرضه کند.

وی تصریح کرده بود که همکاری روسیه با آمریکا در افغانستان به این مسئله مشروط است و اگر مقامات آمریکایی برای تهیه بالگردهای روسی در افغانستان مذاکره نکنند هیچ گفت‌وگویی بین آنها در حاشیه نشست سازمان ملل صورت نخواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.