×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1806711 625 - آمریکا برای اولین‌بار از بمب‌افکن «بی۵۲» در افغانستان استفاده کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، دولت آمریکا تایید کرد برای اولین بار از بمب‌افکن‌های استراتژیک B-52 برای حمله به اهدافی در افغانستان استفاده کرده است.

ژنرال «دیوید گولدفاین» رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که بمب‌افکن غول‌پیکر و راهبردی «بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس» برای اولین‌بار در ده سال اخیر حملات هوایی علیه اهدافی در افغانستان انجام داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» گولدفاین با بیان اینکه آمریکا بی‌۵۲ را به افغانستان و عراق بازگردانده است، گفت: «ما از بی۵۲ برای کمک شایان به عملیات زمینی و رساندن تسلیحات به نیروهای خودی که مورد هجوم قرار گرفته‌اند و یا آنهایی که خود را برای حمله آماده می‌کنند، استفاده می‌کنیم.»

وی طی یک بیانیه رسانه‌ای اشاره کرد بمب‌افکن B-52 نیروی هوایی آمریکا که در پایگاه هوایی «العدید» در قطر مستقر هستند، حدود ۲۷۰ پرواز عملیاتی از ماه آوریل سال جاری انجام داده و بیش از ۱۳۰۰ بمب را در ۳۲۵ حمله در عراق و سوریه پرتاب کرده‌اند.

بر این اساس، این بمب‌افکن‌های راهبردی دو پرواز رزمی نیز در افغانستان انجام داده و ۲۷ بمب را طی حملات ضد تروریستی استفاده کردند. البته نیروی هوایی آمریکا تاریخ این حملات هوایی بمب‌افکن B-52 را اعلام نکرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.