×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، بیست و هفتم خردادماه سال جاری، جنگنده های آمریکایی دو پایگاه نیروهای تیپ « ۴۵ و ۴۶» بسیج مردمی عراق را در مرزهای مشترک با سوریه (جنوب استان دیرالزور) هدف قرار دادند.
در حملات جنگنده های آمریکایی در مرزهای مشترک عراق و سوریه (در محدوده مرزی شهر البوکمال و روستای الهری)، ۲۲ تن از نیروهای بسیج مردمی (کتائب حزب الله) به شهادت رسیدند و ۲۱ تن دیگر هم زخمی شدند.
حمله نیروهای آمریکایی به نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی عراق در سال های گذشته سابقه طولانی دارد که به شرح ذیل است:

– هفتم فروردین ماه سال ۹۴: جنگنده های آمریکایی در این حمله پایگاه رزمندگان بسیج مردمی عراق (تیپ ۱۸) و هنگ مردمی تکریت را در دانشگاه شهر  تکریت هدف قرار دادند؛ ۱۰ تن از نیروهای عراقی در این حمله به شهادت رسیدند و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

– هشتم فروردین ماه سال ۹۴: جنگنده های آمریکایی به منظور نجات جان سرکرده های ارشد میدانی داعش، مواضع نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق را در ورودی های شهر تکریت هدف قرار دادند؛ در جریان این حملات ۱۷ تن از نیروهایبسیج مردمی و پلیس فدرال عراق شهید و دهها تن دیگر از رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای امنیتی زخمی شدند.

– دوم خردادماه سال ۹۴: جنگنده های آمریکایی مواضع نیروهای ارتش (گروه ۱۷) و بسیج مردمی را در منطقه «الصبیحات» در شرق شهر فلوجه هدف قرار دادند؛ در این حمله خسارت های زیادی به پایگاه گروه ۱۷ ارتش وارد و تعداد زیادی از نیروهای عراقی مجروح شدند.

– شانزهم خردادماه سال ۹۴: پایگاه گروه ۱۷ ارتش و مقر تیپ ۳۱ بسیج مردمی در منطقه «الکرمه» در شمال شرق شهر فلوجه هدف حملات جنگنده های آمریکایی قرار گرفت؛ در این حمله ۶ تن از نیروهای بسیج مردمی شهید و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

2296452 - آمریکایی‌ها در ۴ سال گذشته چند بار مواضع نیروهای عراقی را هدف قرار دادند؟ + نقشه میدانی

– هجدهم دی ماه سال ۹۴: جنگنده های آمریکایی برای کمک به فرار عناصر تروریستی داعش از جزیره سامراء در استان صلاح الدین، مواضع نیروهای بسیج مردمی را در حومه شهر سامراء هدف قرار دادند؛ در نتیجه این جمله شماری از نیروهای بسیج مردمی شهید و زخمی شدند و تروریست های داعش موفق به شکست محاصره و فرار شدند.

– بیستم دی ماه سال ۹۴: پهپادهای آمریکایی در این حمله مواضع نیروهای تیپ ۶ بسیج مردمی را هدف قرار دادند؛ این حملات زمانی صورت گرفت که نیروهای بسیج مردمی حمله عناصر تروریستی داعش را در حومه روستای «السلام» در جنوب غرب منطقه «اسپایکر» (حومه شهر تکریت) دفع کردند. در این حمله ۳۲ تن از نیروهای بسیج مردمی شهید و زخمی شدند.

بسیج مردمی در این مقطع زمانی نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از حمله مجدد تروریست های داعش به منطقه اعزام کردند که بازهم مورد حمله گسترده هوایی قرار گرفتند که منجر به شهادت ۹ تن دیگر از نیروهای بسیج مردمی شد.

– پنجم آذرماه سال ۹۵: زمانی که نخست وزیر عراق برای بررسی عملیات نیروهای عراقی به استان نینوا سفر کرده بود، موشک های آمریکایی مقر فرمانده هان نیروهای بسیج مردمی را هدف قرار دادند. در این حمله موشکی شماری از رماندهان عراقی زخمی شدند.

–  هشتم بهمن سال ۹۵؛ بالگردهای آمریکایی مرکز تجمع نیروهای پلیس محلی و عشایر منطقه البغدادی را در غرب استان الانبار هدف قرار دادند؛ در این حمله ۷ تن از نیروهای عراقی از جمله «سلام العبیدی» فرمانده پلیس منطقه به شهادت رسید  و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.