×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

hellads lase defense system (1) - آزمایش واقعی سامانه دفاعی لیزری آمریکا به زودی انجام می شود

 

سلاح فیلم های هالیوودی در انتظار آزمایشات در محیط واقعی

 

میلیتاری نیوز : سامانه دفاعی لیزر مایع پر انرژی  “HELLADS” مخفف (High – energy liquid laser defense system) اخیرا از آزمایشگاه به میدان تیر راه یافته است . سامانه دفاعی لیزری مایع پر انرژی جنرال اتمیکس سیستمز ، روند آزمایش پذیرشس دولت آمریکا را تکمیل کرده و در راه میدان تیر موشکی “وایت سندرز” در نیومکزیکو برای آزمایش های واقعی می باشد . گفتنی است جنگ افزار لیزری باید به قدری سبک باشد که قابلیت حمل و نقل آن توسط هواپیماهای تاکتیکی میسر باشد .

جنگ افزارهای لیزری در سال های اخیر پیشرفت بزرگی کرده اند اما یکی از پرتقاضا ترین اهداف ، ترکیب قدرت زیاد و وزن کم است .به صورتی که این ساامنه بتواند در هواپیما و سایر ساختارهای متحرک نصب گردد . نتیجه برنامه آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا ” دارپا ” یعنی سامانه دفاعی لیزر مایع پرانرژی تمام الکتریکی ، لیزری 150 کیلووات شلیک می کند اما تنها یک دهم وزن سامانه های رقیب خود می باشد .

هدف دارپا در بهره گیری از سامانه دفاع لیزری مایع پر انرژی ، یک لیزر هوا به زمین قدرتمند بود که بتواند بر روی یک هواپیمای راهکنشی نصب گردد . وزن آن بایستی زیر 5 کیلوگرم بر کیلووات بوده و حجم آن سه متر مکعب باشد . به گفته جنرال اتمیکس ، این کار نیازمند توسعه سامانه های نسل دوم وسوم بر پایه مواد و اپتیک های لیزری ویژه و همچنین روش های بهبودیافته تولید بود .

hellads lase defense system (3) - آزمایش واقعی سامانه دفاعی لیزری آمریکا به زودی انجام می شود

در نتیجه یک لیزر تمام الکتریکی 150 کیلووات با وزن زیر 907 کیلوگرم بود . جنرال اتمیکس می گوید که این رکود جهانی پر قدرت ترین خروجی لیزر الکتریکی می باشد. سامانه مزبور به طور قابل توجهی مصرف برق کمی داشته و نیازمند روشن ترین دیودهای لیزری دنیا ، یک سامانه ی ذخیره ی باطری جمع و جور و سامانه های ذخیره حرارتی است .

در آزمایش های وایت سندز ، سامانه دفاع لیزری مایع پر انرژی ف در یک پیکره بندی مستقر بر روی زمین بوده و اهداف ضد موشکی ، توپخانه و خمپاره (CRAM) و نیز ماموریت های راهکنشی ضد هوایی و ضد موشکی به کار گرفته خواهد شد . اگر این سامانه ، کیفیت پرتو ، قدرت لیزر ، کارایی ، اندازه و وزن مورد نیاز را نمایش دهد توسعه بیش تر آن ادامه خواهد یافت . جنرال اتمیکس می گوید : هنگامی که سامانه های دفاع لیزری مایع پر انرژی به کار گرفته شود ، می تواند نه تنها بر روی هواپیما بلکه بر روی کشتی های گشتی و خودروهای رزمی زرهی نیز نصب شود .

blue linden - آزمایش واقعی سامانه دفاعی لیزری آمریکا به زودی انجام می شود

 

(لیندن بلو) مدیر اجرایی شرکت جنرال اتمیکس در این باره می گوید : سامانه دفاع لیزری مایع پر انرژی ف نشانگر نسل جدیدی از سامانه های جنگ افزاری جدید ، با ظرفیت بالقوه دگرگون سازی پدافندهای برتر و فراهم نمودن مزیت راهکنشی قابل توجه برای جنگنده های ماست . 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.