×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شرق استان دیرالزور از عصر روز گذشته، عملیاتی غافلگیرانه ای را علیه عناصر تروریستی داعش از محور شرقی و جنوبی شهرک صالحیه در کرانه غربی رود فرات به سمت شهر البوکمال آغاز کردند.

نیروهای سوری و مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و پس از حدود ۶ ساعت درگیری سنگین در گام نخست موفق شدند ارتفاعات « النسوریه، الحنزیر،  البنی» و منطقه « مویحه المجوده» را به طور کامل پاکسازی کنند.

در عملیات آزادسازی این مناطق، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند ۶ خودروی نظامی تروریست ها را منهدم کردند؛ در جریان درگیری ها حدود ۵۴ تروریست داعش کشته و زخمی شدند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت در همین محور حمله دیگری را علیه تروریست های داعش ترتیب دادند و در نهایت  شهرک های«الطارش، العباس، المرعی، شمر، القطعه و الطوطحیه» را در غرب رود فرات پاکسازی کردند و به کنترل خود آوردند. در جریان آزادسازی این شهرک ها حدود ۶۰ تروریست کشته و زخمی شدند.

2000404 - آزادی ۱۰ منطقه در کرانه غربی رود فرات: ۱۲ کیلومتر تا محاصره تروریست‌های داعش در بیابان جنوب غرب دیرالزور و شرق حمص
**نقشه جهت شناسایی موقعیت استان دیرالزور است و مناطق رنگ شده مربوط به تحولات اخیر نمی‌باشد**

یک منبع میدانی در شرق استان دیرالزور در گفت وگو با ميليتاری نيوز از ادامه درگیری ها در حدفاصل حومه جنوبی شهرک الصالحیه خبر داد و گفت: نیروهای مقاومت تلاش می کنند مواضع خود را در مناطق آزاد شده، تثبیت کنند.

به گزارش ميليتاری نيوز، با پاکسازی های صورت گرفته در ساعات گذشته، فاصله نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی شهرک الصالحیه تا نیروهای مستقر  در حومه شمالی شهر البوکمال به حدود ۱۲ کیلومتر رسید؛ پیشتر این فاصله حدود ۳۳ کیلومتر بود.

در صورتی که نیروهای جبهه مقاومت از حومه جنوبی شهرک الصالحیه به نیروهای مستقر در حومه شمالی شهر البوکمال برسند، تروریست های داعش در بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص محاصره می شوند؛ در حال حاضر، مساحتی حدود ۷  هزار کیلومتر مربع در این مناطق در اشغال تروریست ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.