×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از درگیری های سنگین توانستند در محور غربی عفرین پیشروی کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با پشتیبانی جنگنده ها، یگان توپخانه و موشکی موفق شدند با عقب راندن شبه نظامیان کرد، منطقه راهبردی راجو را به اشغال خود در بیاورند.

2204895 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ منطقه راهبردی راجو در عفرین سقوط کرد+ تصاویر و نقشه میدانی
نقشه میدانی عفرین
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی و بسیار مهم راجو  از اصلی ترین راه های مواصلاتی مرز ترکیه به شهر عفرین محسوب می شود و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده چرا که یکی از مسیرهای پیش بینی شده ارتش ترکیه برای رسیدن به مرکز عفرین است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای متجاوز و اشغالگر در حومه منطقه راجو چند روستاهای مهم دیگر از جمله «عطمانه، موسیکو و…»  را به اشغال خود درآوردند تا وضعیت میدانی برای شبه نظامیان کرد و نیروهای دفاع مردمی در این محور سخت تر شود.

2204894 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ منطقه راهبردی راجو در عفرین سقوط کرد+ تصاویر و نقشه میدانی

اگر چه نیروهای دفاع مردمی سوریه و شبه نظامیان کرد در روزهای گذشته در میدان نبرد شکست های قابل توجه ای را متحمل شده اند اما عملیات های غافلگیرانه آنان ادامه دارد و در جدیدترین حملات، خسارت سنگینی به ارتش ترکیه در عفرین وارد کردند.

2204896 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ منطقه راهبردی راجو در عفرین سقوط کرد+ تصاویر و نقشه میدانی
نقشه میدانی عفرین
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در جریان عملیات شبه نظامیان کُرد در روستای موسک، حدود ۱۲ تن از نیروهای ویژه ارتش ترکیه به هلاکت رسیدند؛ با این حمله آمار تلفات ارتش ترکیه به حدود ۶۱ تن افزایش یافت.

از حومه جنوب شرقی منطقه جندیرس هم خبر می رسد نیروهای ارتش ترکیه شهرک های جمیلک و رمادیه را به اشغال خود درآوردند و در مقابل شبه نظامیان کُرد در حومه روستای حمیلکی موفق شدند  ۱۲ تن از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات را کشته و زخمی کنند.

2204893 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ منطقه راهبردی راجو در عفرین سقوط کرد+ تصاویر و نقشه میدانی

 
به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، تلفات عناصر تروریستی در شمال استان حلب سه روز گذشته افزایش یافته و به حدود ۵۴۵ تن رسیده است؛ حملات جنگنده های ترکیه به شهر عفرین و مناطق حومه از جمله کورا، کفرجنه، بعدینا و …همچنان ادامه دارد.

با وجود مقاومت شبه نظامیان کرد، از محور شمال غربی منطقه اعزاز خبر می رسد، ارتش ترکیه و تروریست ها موفق شدند شهرک جمان را تحت اشغال خود دربیاورند و خود را به شمال منطقه شران برسانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.