×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، آخرین تحولات میدانی از جنوب شهر دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری سوریه علیه عناصر تروریستی در جریان است و پیشروی ها در حومه محله «التضامن» ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری تعدادی از مجتمع های مسکونی شمال شرق اردوگاه یرموک و شمال غرب محله «السلیخه» را به کنترل خود درآوردند و ۳۵ تن از تروریست ها را کشته و زخمی کردند.

در جریان عملیات در جنوب پایتخت، بخش هایی از مناطق «حاره البرادی و البرادات» در خیابان «دعبول» محله «التضامن» از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد و به کنترل نیروهای سوری درآمد.

2237152 - آخرین تحولات میدانی جنوب شهر دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای گارد ریاست جمهوری با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی در جنوب اردوگاه یرموک توانستند تمامی مناطق و مزارع را در حد فاصل مناطق جنوب محله حجر الاسود و جنوب شهرک یلدا پاکسازی کنند و خود را به ورودی مناطق «المتنزه و البوایک» برسانند.

از محور شمال غرب اردوگاه یرموک خبر می رسد، نیروهای سوری در حومه محله «القدم» و در نزدیکی منطقه «العسالی» توانستند تمامی مزارع و باغ های «بساتین الجوره» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و بر محله  کوچک «الجوره» تسلط آتش باری پیدا کنند.

2237151 - آخرین تحولات میدانی جنوب شهر دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای سوری با پاکسازی چند مجتمع مسکونی مرتفع در محله «القدم» هم به طور کامل بر محله «الجوره» مسلط شدند؛ از سویی دیگر نیروهای ارتش مواضع خود را در محله «الزین» تثبیت کردند.

جنگنده های روسی و سوری پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع عناصر تروریستی داعش را در مرکز منطقه «حجر الاسود» هدف قرار دادند؛ در جریان این حملات دهها تن از تروریست های داعش از جمله سه فرمانده ارشد میدانی به نام های «ایوب نجدی و کرار الشمری» با ملیت های سعودی و «قیس المحایل» با ملیت اردنی به هلاکت رسیدند.

2237156 - آخرین تحولات میدانی جنوب شهر دمشق + نقشه میدانی و تصاویر
نقشه میدانی جنوب دمشق

عناصر تروریستی داعش برای کند کردن سرعت عملیات نیروهای سوری، برخی از مناطق شهر دمشق از جمله «الزهرا، جدید و البطیخه» را با حملات کور خمپاره ای هدف قرار دادند؛ در این حملات ۲۵ تن از شهروندان شهید و زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز اعلام کرد: با تسلیم شدن گروه های تروریستی در قلمون شرقی (شمال شرق استان دمشق)، نیروهای تحت فرمان سهیل نمر به سمت جنوب دمشق (اردوگاه یرموک) در حال حرکت هستند.

آخرین خبرها از شمال شرق استان دمشق حاکیست با خروج عناصر تروریستی از قلمون شرقی و انتقال آنان به شمال شرق استان حلب (شهر جرابلس)، نیروهای متخصص یگان مهندسی ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطق مختلف قلمون شرقی از تله های انفجاری کار گذاشته شده هستند.

به گزارش ميليتاری نيوز، حدود ۲ هزار و ۲۳۴ تن دیگر از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود ترجیح دادند با دولت سوریه به توافق برسند و با تحویل سلاح های خود در قلمون شرقی باقی ماندند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.