×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرویس دنیا ميليتاری نيوز – در تازه ترین تحولات میدانی سوریه و استان دمشق، پس از رسیدن نیروهای ویژه ارتش سوریه به غوطه شرقی دمشق، مرحله نخست عملیات با حملات خمپاره ای و موشکی علیه مواضع گروه های تروریستی آغاز شد؛ در ۴۸ ساعت گذشته آتش یگان توپخانه و موشکی تحرکات تروریست ها را  در برخی محورها فلج کرده است.

براساس اعلام منابع میدانی، نیروهای یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه تاکنون بیش از ۱۰۰ مرده، مواضع تروریست ها را در مناطق «حرستا، عربین، بیت سوا، مسرابا، النشابیه و …» هدف قرار دادند.

2196079 - آخرین تحولات میدانی استان دمشق؛ شخم گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی با آتش یگان توپخانه «ببر سوریه» + نقشه میدانی و تصاویر
**یگان موشکی ارتش سوریه تروریست های غوطه شرقی را هدف قرار داد**

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز به اهداف مرحله نخست عملیات در غوطه شرقی اشاره کرد و گفت:‌ قطع خطوط کمک رسانی، انهدام اتاق عملیات و پایگاه ها، نابودی انبارهای سلاح و تونل های حفر شده گروه های تروریستی در این مرحله در دستور کار قرار دارد.

همزمان جنگنده های روسی و سوری هم مواضع تروریست ها را در مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق هدف قرار می دهند؛ پایگاه های تروریست ها در شهرک های «النشابیه، الریحان، الحجازیه» از جمله مناطقی به شمار می آیند که به شدت توسط جنگنده ها شخم زده شده اند.

2196082 - آخرین تحولات میدانی استان دمشق؛ شخم گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی با آتش یگان توپخانه «ببر سوریه» + نقشه میدانی و تصاویر
**نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق**
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

بر اساس این گزارش میلیتاری نیوز به نقل از، نیروهای تحت فرمان سرتیپ «سهیل نمر» را در غوطه شرقی دمشق، نیروهای گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی همراهی می کنند که در ۵ سال گذشته تجربه های زیادی را از نبرد با تروریست ها در این منطقه کسب کرده اند.

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، در حال حاضر، عملیات بزرگ یگان های زمینی در غوطه شرقی دمشق آغاز نشده اما در عملیاتی محدود که بیشتر برای ارزیابی توان تروریست ها انجام شد، چند مجتمع مسکونی در شهرک «حرستا» به کنترل نیروهای سوری در آمد.

2196084 - آخرین تحولات میدانی استان دمشق؛ شخم گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی با آتش یگان توپخانه «ببر سوریه» + نقشه میدانی و تصاویر
**نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق**
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در جریان پاکسازی این مجتمع های مسکونی در شهرک حرستا، شماری از تروریست های «جبهه النصره، فیلق الرحمن و …» به هلاکت رسیدند و تعداد دیگر هم زخمی شدند.

در سال های گذشته، سناریوهای دروغین حامیان گروه های تروریستی مبنی بر حملات شیمیایی یکی از اصلی ترین عوامل تاخیر شروع عملیات پاکسازی غوطه شرقی بوده و از سویی دیگر اولویت میدانی سایر جبهه های نبرد هم دلیل شد تروریست های محاصره شده در غوطه شرقی به حیات موقت خود در این منطقه ادامه دهند.

2196075 - آخرین تحولات میدانی استان دمشق؛ شخم گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی با آتش یگان توپخانه «ببر سوریه» + نقشه میدانی و تصاویر
**نیروهای ارتش سوریه**

شروع عملیات در غوطه شرقی دمشق، مستلزم حضور نیروهای پر شمار برای درگیری با تروریست ها در محورهای مختلف است اما اولویت پاکسازی سایر مناطق و پراکنده بودن نیروهای عملیاتی، دلیل کندی روند پاکسازی این منطقه شد.

تراکم مجتمع های مسکونی، وجود تونل های انتحاری و صدها تله انفجاری عواملی دیگری به شمار می آیند که سرعت پیشروی نیروهای گارد ریاست جمهوری، دفاع ملی و یگان های ارتش سوریه را در غوطه شرقی کاهش داد.

گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز از تحولات میدانی مناطق دیگر سوریه:

« کاهش مناطق تنش»؛ توافقی برای صلح یا تجزیه سوریه؟ ارتش ترکیه چند پایگاه نظامی در استان‌های حلب و ادلب احداث کرده است؟ + نقشه میدانی و تصاویر

پایان انتظارها برای پاکسازی غده سرطانی دمشق پس از ۶ سال/ ببرهای سوریه برای تنظیم ضربان قلب پایتخت سوریه وارد غوطه شرقی شدند +نقشه میدانی و تصاویر

تحولات میدانی شمال استان حلب به روایت آمار

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، حالا با اضافه شدن نیروهای ویژه ارتش سوریه بدون شک معادلات میدانی در حومه شرقی دمشق تغییر می کند چرا که نیروهای تحت فرمان «سهیل نمر» پیشتر در کنار نیروهای جبهه مقاومت، پیروزهای بزرگی را در استان های حلب، دیرالزور، ادلب و حماه رقم زدند.

در آستانه شروع عملیات گسترده در غوطه شرقی دمشق، گروه های تروریستی حملات خمپاره ای کور خود را به مناطق مرکزی شهر دمشق و شهروندان بی گناه تشدید کردند؛ محله های «قابون و عباسیین» در ۴۸ ساعت گذشته شاهد حملات شدید خمپاره ای بودند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز از ادامه حملات خمپاره ای تروریست ها خبر داد و گفت: تعداد زیادی از شهروندان پایتخت در این حملات شهید و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به مناطق مسکونی وارد آمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.