×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2237735 - من جان‌کری نیستم که توافق‌هسته‌ای فاجعه‌بار ایران را امضا کنم

به گزارش ميليتاری نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را بسیار بد و زیان‌بار توصیف کرد.

ترامپ طی سخنرانی در جمع هوادارانش در میشیگان، با بیان اینکه یک کشور قوی با مرزهای ایمن، قوی می‌شود، مجددا بر ساخت دیوار مرزی با کشور مکزیک تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: اگر برجام اصلاح نشود، از توافق کنار می‌رویم

وی همچنین گفت قرار بود به جای این همایش، در ضیافت شام با خبرنگاران کاخ سفید شرکت اما بودن در جمع مردم میشیگان را ترجیح داد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره افزایش هزینه‌های نظامی این کشور گفت: «ارتش ما تهی،‌ فرسوده و در مشکل بود ولی ما اکنون جنگنده‌های جدید سفارش دادیم، همه چیز جدید سفارش دایدم. ما بودجه 700 میلیارد دلاری را تصویب کردیم».

ترامپ با بیان اینکه اجازه نمی‌دهد کشورهای دیگر از آنها سوءاستفاده کنند، افزود: «قدرت، ما را خارج از جنگ هسته‌ای نگه می‌دارد، ما را به داخل آن نمی‌کشاند».

وی با استقبال از تحولات اخیر در کره جنوبی و کره شمالی، توضیح داد: «طی 3 یا 4 هفته آینده دیداری (با رهبر کره شمالی) خواهیم داشت و شبه جزیره کره باید خلع سلاح شود».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه برای رسیدن به توافق خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره تلاش می‌کند، تاکید کرد: «اما من جان کری نخواهم بود که آن توافق فاجعه‌بار و بسیار بسیار بد را با ایران امضا کنم».

ترامپ درباره پرونده ارتباط دولت او با روسیه، گفت: «من از همه نسبت به روسیه سخت‌گیرتر هستم…وقتی جیمز کومی را از ریاست اف.بی.آی برکنار کردم، خدمت بزرگی به شما (مردم) کردم».

وی در ادامه با انتقاد از توافق‌های تجاری که آمریکا با کشورهای دیگر دارد، تاکید کرد: «من رؤسای جمهور و سران پیشین کشورمان را به خاطر توافق‌های بد و زیان‌بار کنونی سرزنش می‌کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره غرب آسیا نیز گفت: « ما 7 تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم. می‌دانید برای چه؟ هیچی…ما سفارتخانه (آمریکا) را به اورشلیم (قدس) منتقل می‌کنیم».

ترامپ درباره زمان انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس، اضافه کرد: «سفیر ما در اسرائیل به من گفت که می‌توانیم طی 3 ماه آینده سفارتخانه خود را در اورشلیم (قدس) افتتاح کنیم».

وی همچنین با انتقاد از جابجایی سفارتخانه آمریکا در بریتانیا، اظهار داشت: «برخی نابغه‌ها ساختمان سفارتخانه ما در لندن را به بهای ناچیزی فروختند اما تاسیس ساختمان جدید 1 میلیارد دلار هزینه برد… آنها بوش و اوباما بودند».

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.