×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، آخرین تحولات میدانی از جنوب شهر دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری، دفاع ملی سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین علیه عناصر تروریستی داعش در محله «حجر الاسود» ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز به جزئیات پیشروی نیروهای سوری و مقاومت در محله حجرالاسود اشاره کرد و گفت: پس از محاصره شدن تروریست های داعش در بخش شمالی و جنوب محله حجرالاسود، سرعت آزادسازی مناطق اشغالی به صورت گسترده افزایش یافت.

2241983 - ۶۵ درصد محله حجرالاسود از اشغال داعش خارج شد/ آخرین مرحله توافق برای خروج ۳ هزار تروریست از جنوب دمشق در آستانه اجرایی‌شدن + تصاویر و نقشه میدانی
نقشه میدانی دمشق
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی با بیان این که در ساعات گذشته نزدیک به ۳۵ درصد مناطق اشغالی در بخش شمالی محله حجرالاسود پاکسازی شد، گفت: عملیات نیروهای سوری و مقاومت برای پاکسازی مناطق آلوده در این محور ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند خود را به ورودی مدرسه «حسان» و ساختمان های اداری محله حجرالاسود برسانند.

2241982 - ۶۵ درصد محله حجرالاسود از اشغال داعش خارج شد/ آخرین مرحله توافق برای خروج ۳ هزار تروریست از جنوب دمشق در آستانه اجرایی‌شدن + تصاویر و نقشه میدانی

این منبع میدانی به تکمیل شدن پیشروی ها در بخش جنوبی محله حجرالاسود اشاره کرد و گفت: نیروهای سوری و مقاومت با پاکسازی و تثبیت مواضع در «مدرسه القدس، ایستگاه برق، مساجد الرحمن و ابراهیم خلیل، باغ الحجر و مجتمع ورزشی» توانستند بخش جنوبی محله حجرالاسود را به کنترل خود در بیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش پس از متحمل شدن ضربات سنگین در بخش جنوبی محله حجرالاسود برای نجات جان خود به سمت مناطق اردوگاه یرموک متواری شدند.

نیروهای مقاومت فلسطینی هم در جریان عملیاتی با دور زدن تروریست های داعش توانستند ارتباط مناطق شرقی اردوگاه یرموک، القدم و حجرالاسود را با شهرک های «یلدا، سلیخه» قطع کنند.

2241981 - ۶۵ درصد محله حجرالاسود از اشغال داعش خارج شد/ آخرین مرحله توافق برای خروج ۳ هزار تروریست از جنوب دمشق در آستانه اجرایی‌شدن + تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان این عملیات موفق شدند دهها  مجتمع مسکونی را به کنترل خود در بیاورند؛ در ساعات گذشته حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ميليتاری نيوز، فقط ۳۵ درصد محله حجرالاسود در اشغال تروریست های داعش است؛ در حال حاضر، نیروهای یگان های مهندسی برای پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله های انفجاری کار گذاشته شده و کشف انبارهای سلاح وارد شده اند.  

2241984 - ۶۵ درصد محله حجرالاسود از اشغال داعش خارج شد/ آخرین مرحله توافق برای خروج ۳ هزار تروریست از جنوب دمشق در آستانه اجرایی‌شدن + تصاویر و نقشه میدانی
نقشه اردوگاه یرموک

همزمان با عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محله حجرالاسود، از محله های «ببیلا، بیت سحم و یلدا» در جنوب دمشق خبر می رسد، آخرین مرحله عملیات تخلیه مناطق اشغالی و انتقال عناصر تروریستی وابسته به ارتش آزاد، جیش الاسلام و… به استان های شمالی در حال انجام است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز اعلام کرد: از صبح امروز، ۴۳ اتوبوس دیگر برای اجرایی کردن مرحله سوم توافق وارد گذرگاه «بیت سحم» شده اند و عملیات برای انتقال تروریست ها در جریان است.

از سوریه بیشتر بخوانید:

پیشروی محدود نیروهای کُرد در شرق فرات با وجود پشتیبانی آمریکا و فرانسه/ ضربات سنگین شبه نظامیان کُرد به ارتش ترکیه + نقشه میدانی

وی با بیان این که تا ساعات آینده تمامی تروریست های باقی مانده به همراه اعضای خانواده خود به شمال سوریه انتقال داده می شوند، گفت: نیروهای هلال احمر سوریه اتوبوس های حامل عناصر تروریستی را در مسیر همراهی می کنند.

این منبع میدانی افزود: با ورود عناصر تروریستی و خانواده های آنان به گذرگاه بیت سحم، نیروهای ارتش سوریه به تدریج در حال وارد شدن به شهرک های «ببیلا، بیت سحم و یلدا» هستند؛ در دو روز گذشته ۳۰ اتوبوس حامل عناصر تروریستی در دو مرحله از مناطق اشغالی جنوب دمشق خارج شده اند.

به گزارش ميليتاری نيوز، تاکنون حدود ۲ هزار تن از عناصر تروریستی به همراه خانواده های خود از جنوب دمشق خارج شده اند و تا ساعاتی دیگر حدود ۳ هزار تن از تروریست ها و خانواده های انان به شمال سوریه انتقال داده می شوند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.