×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، سروان «ویلیام سالوین» سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان اعلام کرد که بالگردهای آموزشی بلک هاوک در اوایل ماه اکتبر به افغانستان می‌رسند و پس از آن نیز ماموریت آموزشی خلبانان افغان آغاز خواهد شد.

پیش از این نیز یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته بود که آمریکا در نظر دارد تا در مجموع ۱۵۹ بالگرد بلک هاوک برای نیروی هوایی افغانستان تهیه کند.

این در حالی است که این طرح وابسته به تایید هرساله کمک‌های نظامی توسط کنگره آمریکا است.

آمریکا همچنین در نظر دارد تا در یک و نیم سال آینده برای نیروی هوایی افغانستان ۵۳ بالگرد بلک هاوک فراهم کند.

گفته می‌شود که در این بازه زمانی، پنتاگون در نظر دارد تا ۳۰ فروند بالگرد «کایوس واریر»، ۶ فروند هواپیمای «سوپر توکانو» و ۵ فروند هواپیمای بال ثابت «ای.سی.۲۰۸» دیگر نیز در اختیار نیروی هوایی افغانستان قرار دهد.

عملیات آموزشی خلبانان افغان  نیز قرار است تا در پایگاه هوایی ولایت قندهار در جنوب افغانستان انجام شود.

هم اکنون ۷۸ بالگرد «ام.آی.۱۷» روسی در ناوگان هوایی افغانستان وجود دارد. این بالگردها از نوع ترابری و بسیار فرسوده است و به گفته مقامات ارشد نظامی آمریکا بالگردهای بلک هاوک جایگزین آن‌ها خواهند شد.

1996239 - ۵۳ بالگرد «بلک هاوک» در راه افغانستان+عکس

پیش از این نیز در ماه فوریه ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز خواستار تحویل این بالگردها به نیروی هوایی افغانستان شده بود.

نیکلسون همچنین این بالگردها را برای تقویت توانمندی‌های نیروهای امنیتی افغان و خروج از بنبست نظامی در افغانستان ضروری عنوان کرده بود.

به گفته مقامات پنتاگون پس از رسیدن بالگردهای بلک هاوک، حدود ۱۲ هفته زمان می‌برد تا خلبانان افغان برای هدایت این بالگردها آموزش ببینند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.