×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، برای اولین بار در تاریخ روابط ایران و قزاقستان، نخستین ناوگروه صلح و دوستی از کشور قزاقستان شامل دو رزم ناو ساری آرکا و اورال، به فرماندهی ناخدا یکم نیاز بیک اف، در چارچوب ماموریت دوستانه و با هدف تحکیم همکاری های بین المللی بین کشورهای حاشیه دریای خزر صبح امروز (چهارشنبه) وارد ایران شد و در بندر انزلی پهلو گرفت.

ناخدا یکم نیاز بیک اف فرمانده ناوگروه اعزامی از کشور قزاقستان به ایران، روز چهارشنبه پس از ورود به بندرگاه انزلی در ستاد فرماندهی ناوگان شمال با دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال دیدار و تبادل نظر کرد.

در این دیدار فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی کشورمان اظهار کرد: برقراری تعامل با کشورهای حاشیه خزر خصوصا نیروی دریایی این کشورها و همچنین افزایش امنیت در این دریا ، از جمله اهداف و برنامه های در دستور کار ناوگان شمال است.

2064292 - ۲ فروند ناو قزاقستانی در بندر انزلی پهلو گرفتند + تصاویر

دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری افزود: اینگونه سفرها و اعزام ناوگروه ها به کشورهای همسایه ، در راستای توسعه تعاملات سیاسی، فرهنگی ، نظامی و حتی اقتصادی صورت می گیرد و مهمترین هدف از اینگونه اعزام ها ، توسعه و تداوم امنیت و صلح و دوستی در خزر است.

وی با اشاره به سفر ناوگروه اعزامی به بندر آکتائو در کشور قزاقستان در فروردین ماه امسال و استقبال گرم نیروی دریایی کشور قزاقستان از ناوگروه ایرانی گفت: امیدواریم در سایه انجام این رفت و آمد ها علاوه بر حفظ ارتباطات و تعاملات در حوزه های مختلف با کشورهای حاشیه خزر آن را توسعه دهیم.

در ادامه این نشست، فرمانده ناوگروه اعزامی از کشور قزاقستان نیز اظهار کرد: حضور ناوگروه قزاقستان در ایران در پاسخ به حضور ناوگروه ایرانی در بندر آکتائو و با دعوت از ناوگان شمال صورت گرفته است.

2064293 - ۲ فروند ناو قزاقستانی در بندر انزلی پهلو گرفتند + تصاویر

ناخدا یکم نیاز بیک اف افزود: انجام این سفر تنها یک پیام دارد و آن هم توسعه صلح و دوستی و تداوم امنیت در دریای خزر است.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری قزاقستان برنامه های مختلفی را در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دستور کار قرار داده و ما نیز به تبعیت از ایشان، در حوزه امور نظامی برای دستیابی به اهداف مورد نظر کشورمان همکاری می کنیم .

این ششمین سفر ناوگروه های صلح و دوستی کشورهای حاشیه خزر به ایران است و پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های ۱۳۸۶، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، مهرماه سال ۹۵ و تیرماه امسال به بندرانزلی آمده بودند.

تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.

منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.