×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1991822 - کیم جونگ اون: آمریکا در تیررس موشک های کره شمالی است

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از بی بی سی، کره شمالی موفقیت تازه ترین آزمایش موشکی خود را که دیروز جمعه انجام شد، هشداری جدی خطاب به آمریکا تلقی کرد.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور گفت: این آزمایش این حقیقت را اثبات کرد که همه ایالات متحده در تیررس موشک های ما قرار دارد.

گفتنی است، آزمایش جدید به فاصله ۳ هفته پس از آزمایشی انجام می گیرد که پیونگ یانگ آن را نخستین موفقیت خود در پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توصیف کرد و کارشناسان غربی مدعی شدند می تواند نقاطی از آلاسکا را هدف قرار دهد.

با این حال، روسیه با به چالش کشیدن توان موشکی پیونگ یانگ و ادعای کارشناسان غربی، دوربرد بودن موشک آزمایش شده قبلی را زیر سوال برد.

این در حالی است که کره شمالی می گوید موشکی که دیروز آزمایش کرده است نیز دوربرد است و با ۴۷ دقیقه پرواز، مسافتی ۳ هزار و ۷۲۴ کیلومتری را پیموده است.

اما روسیه باز هم این ادعا را رد کرده و می گوید، موشک تازه آزمایش شده احتمالا میان قاره ای و از نوع میان برد است.

کره شمالی نوع موشک تازه پرتاب شده را «هواسانگ-۱۴» عنوان کرده است.

در حالیکه دبیرکل سازمان ملل اقدام کره شمالی را محکوم کرده است، آمریکا می کوشد تا با تکیه بر ادعای قاره پیما بودن موشک های تازه آزمایش شده، شورای امنیت را به اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ ترغیب کند.

این در حالی است که روسیه و حتی چین می گویند تا زمانی که حقیقت دوربرد بودن موشک ها یا توانمندی آنها در حمل کلاهک هسته ای آشکار نشود، با واشنگتن هم صدا نخواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.