×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2034658 - کره شمالی: «گوام» هدف بعدی است

 به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از بی بی سی، کره شمالی می گوید شلیک موشکی که دیروز سه شنبه به سوی ژاپن پرتاب شد و از روی جزیره «هوکایدو» این کشور گذشت؛ نخستین قدم پیونگ یانگ برای انجام عملیات های نظامی در اقیانوس آرام است و به دنبال آن، آزمایش های موشکی بیشتری در راه خواهد بود.

در همین راستا، رسانه ملی کره شمالی بار دیگر تهدید حمله به جزیره «گوام» را تکرار کرد که پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را در خود جای داده است.

موشکی که ظاهرا از نوع «هواسانگ ۱۲» بوده است؛ دیروز سه شنبه پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، از شمال هوکایدو عبور کرد و زنگ خطر را در این جزیره به صدا درآورد.

شورای امنیت نیز بلافاصله جلسه ای اضطراری تشکیل داد که به محکومیت کره شمالی منجر شد؛ حال آنکه این کشور در طول شب آزمایش موشکی دیگری را انجام داد که گفته می شود از نوع میان برد بوده است.

همزمان، چین بار دیگر جامعه بین الملل را به صبوری و توسل به مذاکره برای حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره، فراخواند.

گفتنی است رسانه رسمی کره شمالی ضمن تایید آزمایش موشکی که در آن از «سیستم راکتی فوق پیشرفته» استفاده شده، اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور شخصا بر پرتاب آن نظارت داشته است.

این اولین موشک کره شمالی بود که از شهر پیونگ یانگ – پایتخت- پرتاب شد.

  1. رسول

    آخر سر این کره شمالی خودش رو با دستا خودش نابود میکنه. آخه آدم عاقل چرا.دوتا کشور همسایه رو دشمن خودت میکنی الخصوص اینکه این دو کشور غول اقتصاد و تکنولوژی هم.هستن ! بعد خودش یه کشور منزوی عقب افتادس که حتی از کوچیک ترین رفاه اجتماعی هم سود نمیبره و نداره . همانطور که گفتم آخر یه جنگه بلند مدت و پر خستارت و در آخر نابودی کره شمالی.
    و اینم در آخر بگم که هر چی آتیشه از زیر سر این بی عقل به تمام معنا ترامپ.بلند میشه که هی این کره شمالی رو سوک میده با این رزمایشا مشترکش جفت مرزا کره شمالی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.