×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پاکستان خطری بالقوه برای ایران

photo 2017 11 25 23 28 36 - پاکستان خطری جدی برای  ایران درصورت درگیری نظامی با عربستان

☑️ کشور پاکستان همسایه ما در جنوب غربی است که با ما 909 کیلومتر مرز مشترک دارد به اعتقاد  نگارنده  به دلایل ذیل می تواند پتانسیل بالقوه برای مشارکت با  عربستان جهت توطئه بر علیه ایران را داشته باشد :

☑️ تعداد زیادی مدارس با گرایش وهابیت در “کویته” و “بلوچستان” پاکستان هستند که مستقیما از طرف عربستان،تامین مالی می شونداین مدارس «وهابی» که موسوم به «مَدرَسَه»،هستند تامین کننده نیرو برای کلیه گروه های تروریستی بخصوص معاندین #شیعیان هستند دریک آمار خیره کننده عنوان شده است 24 هزار مدرسه با گرایش وهابی گری در پاکستان وجود دارد وبا ید خلاصتا عرض کرد کانون تربیت تکفیری ها در درجه اول ،برخی مدارس دینی پاکستان است.

☑️ عقبه گروهک های تروریستی مثل جندالله(منحل شده ) جیش العدل و …. در پاکستان است واین گروه هایت تروریستی اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی به کانال های ورودی “پیشین””کشتگان””کوهک””جالق””میرجاوه” و.. دارند که می توانند به عنوان عناصر اطلاعاتی و پیشمرگ عمل کنند دقیقا نقشی که “کومله” و “دموکرات” خائن،در 8 سال جنگ تحمیلی برعلیه ایران داشتند.

☑️ پاکستان در همسایگی” افغانستان”قراردارد که محل حضور”ناتو” با محوریت آمریکا است مطمئنا ناتو به لحاظ اطلاعاتی حمایت همه جانبه خواهد داشت و حتی ممکن است دواعش ایالت های شمالی افغانستان را به مرزهای ایران هدایت کنند قبلا خبری رادرج کردیم که “قطر” و “امارات” خواهان پیوستن به “ناتو” درافغانستان شده اند مطمئن باشید این درخواست ها با برنامه ریزی قبلی و در پی اهداف خاص انجام می شود.

☑️ دو کشور “عراق” و “پاکستان” درامتداد مرز خشکی شان با ایران به ترتیب به “خلیج همیشه فارس” و ” دریای عمان” می رسند فلذا پاکستان مشترکا جبهه “زمینی” و “دریائی” با ایران خواهد داشت که یکی از امتیازات این کشور محسوب می شود هرچند که این امتیاز برای ایران نیز محفوظ است.

☑️ ضمن این که برادران اهل سنت در زاهدان،همیشه احترام ویژه جهت حاکمیت ملی قائل بوده اند و در این راه شهید داده اند وخوب است بدانید اکثر نیروهای پاسگاه های مرزی ما علی الخصوص در مرز با پاکستان،توسط دلاور مردان #بلوچ تامین می شود اما برخی که به حق،نه اهل سنت و نه شیعه هستند گرایش به وهابیت دارند ومی توانند با جرقه ای،روشن شوند که وجود این افراد دراستان زاهدان،گزارش شده است.

☑️عربستان روزی پنجاه هزار بشکه نفت با شرایط ویژه در اختیار پاکستان قرار می دهد که خیلی خوب می تواند در حل بخشی از مشکلات “انرژی” پاکستان موثر باشد. این رقم برای پاکستان رقم قابل توجهی است. در موضوع “کشمیر”،عربستان نظر پاکستان را تایید می کند. البته این به معنای آن نیست که این مساله روابط عربستان با هند را خراب می کند اما به هر حال نظر پاکستان را تایید می کند. یک قرارداد همکاری امنیتی این نیز دو کشور بعد از جنگ “کویت” با یکدیگر داشته اند که مبنای کار آنها در حوزه امنیتی محسوب می شود. اصولا پاکستان با عربستان رابطه استراتژیک و راهبری دارد که یکی چین است و دیگری عربستان سعودی که با هر کدام رابطه ویژه در حوزه های خاص خودشان دارد فلذا این رابطه در شرایط اضطراری عربستان می تواند موجب واکنش پاکستان شود.

☑️ درنبرد سوریه، به لحاظ ایدئولوژیک،نیروهای افراطی برخا تربیت شده در مدارس پاکستان،مستقیما منافع ایران را به خطر می انداختند و در عوض با اسرائیلی ها قرابت نزدیکی داشتند همین تقابل ایدئولوژیک هرچند درسطح دولت ها نباشد می تواند تهدیدی جدی باشد که در همسایگی کشورمان موضوعی خوشایند نیست.

✅ بنده به موارد بالا اکتفا کردم و وقت شما عزیزان را نمی گیرم وباید عنوان کنم هر چند #پاکستان به عنوان شریک راهبردی عربستان برای ایران،بالقوه خطرمحسوب می شود وباید ملاحظات امنیتی،اطلاعاتی ونظامی را در رابطه با آن درنظر داشت اما نقاط ضعف زیادی هم دارد از جمله:
-نابسامانی در کشور و عدم اشراف کامل دولت بر تمام ایالت ها بخصوص #بلوچستان وبالعکس اشراف اطلاعاتی خوب سپاه بر ایالت های مرزی.
– اداره ارتش به صورت قبیله ای و احتمال خیانت بالای فرماندهان.
-تنش های مرزی شدید با هند و تشدید آن با شروع یک درگیری جدید.
-وجود 42 میلیون شیعه درپاکستان که با جرقه ای…
-عدم توان نیروی نظامی با سلحشوری بالا
-بدهی 71 میلیارد دلاری و ضعف اقتصادی
☑️ چندروز قبل رییس ستاد ارتش پاکستان به ایران آمد و با رئییس جمهور و فرمانده سپاه،در اوج تنش های منطقه ای ایران و عربستان به گفتگوی صمیمانه پرداخت این خود یک پیام محسوب می شود که “پاکستان” در تنش های بین عربستان و ایران،موضع بی طرفانه خواهد گرفت اما با توجه به موارد ذکر شده باید پاکستان زیر  ذره_بین اطلاعاتی باشد.

عربستان و ایران, جنگ عربستان و ایران ,اخبار عربستان سعودی و ایران, ارتش عربستان و ایران, روابط عربستان و ایران ,تنش عربستان و ایران ,مساحت عربستان و ایران, عربستان و تهدید ایران ,وسعت عربستان و ایران,

? کانال مطالعات غرب آسیا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.