×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2325964 - واکنش مسکو به رهگیری جنگنده‌های روس توسط انگلیسی‌ها

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروی هوایی انگلیس در روزهای گذشته اعلام کرد که دو فروند جنگنده «تایفون» را برای رهگیری هواپیماهای روسی که به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند، به مرزهای خود اعزام کرد.

سخنگوی نیروی هوایی انگلیس مدعی شد که این هواپیماهای روسی به دلیل نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور رهگیری شدند.

در ادامه این ماجرا روسیه روز یکشنبه انگلیس را به اقدام‌های طراحی شده برای تحریک خود متهم کرد و اقدام جنگنده‌های انگلیس را «خطرناک» برشمرد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» سفارت روسیه در لندن با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «پرواز یک هواپیمای گشت زنی روسیه در نزدیکی خط ساحلی خود و با فاصله بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر تا انگلیس چه نوع تهدیدی برای انگلیس یا حتی متحدان این کشور است؟»

 در ادامه این بیانیه آمده است: «مقام‌های انگلیس به جای تقویت امنیت  منطقه، با حضور نظامی ( در دریای سیاه) اقدام‌های تحریک آمیزی را انجام می‌دهند که هم در کلام تاسف برانگیز و هم از نظر نظامی خطرناک است.»

وزارت دفاع و خارجه انگلیس تاکنون واکنشی به بیانیه سفارت روسیه نشان نداده‌اند.

نیروی هوایی انگلیس در کشورهای حوزه بالتیک  و رومانی برای آنچه که دفع اقدام بالقوه نظامی روسیه اعلام کرده، حضور دارد. مسکو نیز در نقطه مقابل، فعالیت نظامی خود در بالتیک را عادی و مطابق با قوانین بین‌المللی اعلام کرده است.

روابط این دو کشور بعد از ماجرای «سرگئی اسکریپال»، سرهنگ سابق سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه به سردی گراییده است. اسکریپال، سرهنگ سابق سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه چندی قبل به همراه دختر ۳۳ ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» بی‌هوش پیدا شده‌اند. 

به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرد که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.