×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرویس جهان ميليتاری نيوز – پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به نامه سردار قاسم سلیمانی ضمن تبریک صمیمانه این پیروزی، حاوی یک هشدار مهم بود که در این مقاله سعی خواهیم کرد به بررسی ابعاد آن بپردازیم.

ایشان در بیانیه خود تاکید کردند: آنهائی که با سرمایه‌گذاری سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند، آرام نخواهند نشست و سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه و یا به شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند. حفظ انگیزه، حفظ هوشیاری، حفظ وحدت، زدودن هر پسماند خطرناک، کار فرهنگی بصیرت افزا و خلاصه آمادگی‌های همه جانبه نباید فراموش شود.

از بخش از نامه رهبر معظم انقلاب تاکید دارد که گرچه برپایی مراسم جشن و شادی به مناسبت سقوط داعش در عراق وسوریه لازم است، اما نگاهی به تحولات منطقه از یک سو نشان از تلاش جدی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انتقال پسماندهای این شجره خبیثه به کشورهای دیگر منطقه از جمله افغانستان و لیبی حکایت دارد و از سوی دیگر نشان می دهد که آمریکا در عراق و سوریه نیز تلاش دارد جایگزین‌هایی برای داعش دست و پا کند.

طرح بعدی آمریکا هرچه که باشد، در چارچوب الگوی جنگ نیابتی و استفاده از افراط گرایان درون دینی برای مبارزه مبنایی با دین اسلام و کشورهای مسلمان و بخصوص شیعه خواهد بود و واشنگتن همچنان از این روش به عنوان راهکاری موفق برای جنگ افروزی غیر مستقیم و کم هزینه در دنیا و فرسایش پتانسیل امت اسلام استفاده خواهد کرد.

2065920 - هشدار مهم رهبر انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی/ طرح جایگزین آمریکا در مرحله پس از داعش چیست؟

طرح جایگزین آمریکا در مرحله پس از داعش

ائتلاف آمریکایی بعد از شکست سختی که در محورهای کلی پروژه خود در سوریه با فروپاشی داعش دریافت کرد، به سمت طرح جایگزین گرایش پیدا کرد که همان ایجاد اتحاد بین نیروهای دموکراتیک کرد و باقیمانده عناصر داعش به عنوان مزدوران ائتلاف جهت آمادگی برای درگیری سرنوشت‌ساز است. البته نیروهای ائتلاف اطمینان دارند که این طرح نیز شکست می‌خورد و آن را تنها با هدف افزایش روند فرسایشی ارتش سوریه و متحدانش و ایجاد تخریب و خسارت‌های بیشتر دنبال می کنند.

در غیر این صورت چه معنی دارد که آمریکا خروج نیروهای خود از اراضی سوریه را به موفقیت کنفرانس ژنو مرتبط سازد. همه دنیا از جمله شورای امنیت می‌دانند که نیروهای آمریکایی بدون مجوز بین‌المللی و تنها به بهانه مبارزه با داعش وارد اراضی سوریه شده اند و پایگاه‌های خود را در این کشور بنا نهادند. واقعیت رفتارهای آمریکا بخشی از نمایشنامه‌ای با عنوان مبارزه با داعش بود که هدف اصلی و واقعی از آن حمایت از این گروه تروریستی و ترسیم خطوط کلی برای حملات آن  و دفاع از آن در برابر حملات نیروهای مدافع سوریه بود. ماهیت رفتارهای آمریکا در طول این مدت هر چه که باشد، اینک با  فروپاشی داعش، ائتلاف آمریکایی هیچ توجیهی برای ادامه حضور در سوریه نخواهد داشت و باید هر چه زودتر خاک این کشور را ترک کند.  

خدمات نظامی و لجستیک آمریکا به داعش

مداخله آمریکا در این روند به بیش از سه سال پیش باز می‌گردد که آمریکا اعلام کرد ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با داعش ایجاد کند است. در ادامه عملیات عجیب خود را آغاز کرد. چرا که این ائتلاف در همان ابتدای حملات خود زیر ساخت های مناطق شرقی و شمالی سوریه یعنی مراکز تحت کنترل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را هدف قرار داد. به عنوان مثال تمامی پل های رود فرات از شمال و غرب الرقه تا نوار مرزی با عراق تخریب شد. این پل ها، پل هایی بزرگ و دو بانده بودند که یکی از بزرگترین آنها در ورودی اصلی شهر الرقه احداث شده بود. در آن زمان این سؤال مطرح بود که آیا نیروهای داعش روی پل ها و ساختمان های دولتی و انبارها و تاسیسات صنعتی و کشاورزی یا انبارهای سوخت و ایستگاه‌های آب و برق تجمع کرده‌اند؟  

آمریکایی ها در طول این مدت می‌خواستند در مواقع لزوم از طریق هواپیماها و بالگردهای غول‌پیکر خود اقدام به حمایت لجستیک از نیروهای داعش بکنند یا هنگامی که این نیروها محاصره شده و در آستانه سقوط قرار می‌گیرند ، آنها را از مناطق محاصره شده منتقل کنند. این اتفاق در بسیاری از مناطق از جمله الرقه و اطراف دیرالزور و مناطق پیرامونی آن در المیادین رخ داد. آمریکایی ها در نهایت نیروهای داعش را در منطقه البوکمال تخلیه کرده و آنجا را مرحله پایانی و سرنوشت‌ساز جنگ معرفی کرده بودند.

اقداماتی که ائتلاف به رهبری آمریکا انجام داد، به تمام دنیا فهماند که واشنگتن به دنبال جلوگیری از پایان سریع جنگ ضد تروریسم در عراق یا سوریه است. این نیروها وقتی که موازنه قدرت به نفع ارتش سوریه و یگان‌های حامی این کشور سنگینی می کرد، مواضع ارتش را موشک باران می کرد و با مداخله آتش و حمایت‌های لجستیکی به نفع گروهک تروریستی به ‌ویژه داعش اقدام به حمایت از آنها می نمود.

2076642 - هشدار مهم رهبر انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی/ طرح جایگزین آمریکا در مرحله پس از داعش چیست؟

پیوند نیروهای دموکراتیک کرد با داعش

سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت هم‌زمان در جبهه کردها نیز فعالیت می‌کرد تا بتواند مجموعه‌ای از جوانان کرد را جذب خود کرده و سازمانی همسو با داعش به صورت محرمانه تحت پرچم مبارزه با داعش تهیه کند. این عملیات هنمگامی رونمایی شد که عملیات نقل و انتقال حاکمیت در تاسیسات سد الطبقه و شهر الطبقه و گرایش نیروهای کرد به سمت الرقه انجام شد و این شهر نیز در جنگی صوری به نیروهای کرد تحویل داده شد. البته نیروهای داعش به صورت کامل از الرقه خارج نشدند و این موضوع به زمانی محول شد که آنها تحت حمایت آمریکا وارد مناطق المیادین و البوکمال شدند و روی تاسیسات نفتی و گازی این منطقه دست گذاشتند. به این ترتیب هماهنگی و همکاری بین داعش و نیروهای دموکراتیک کرد تحت نظارت آمریکا در بسیاری از موارد کاملاً روشن شد.  

هنگامی که کاروان های وابسته به داعش به طول هفت کیلومتر از شهرالرقه  خارج می شدند و  تمامی تسلیحات خود را با خودروها از منطقه خارج کرده و  با آزادی کامل به سمت مناطق حضور و کنترل نیروهای دموکراتیک کرد پیش می‌رفتند و این عملیات انتقال را زیر نظر نیروهای آمریکایی انجام می دادند و هنگامی که ائتلاف آمریکایی به حمایت از کاروان‌های داعش پرداخته و صدها نفر از آنها را به جبهه البوکمال و قبل از آن به المیادین و اطراف دیر الزور و شرق فرات منتقل می‌کرد، این موضوع بسیاری از سوال‌ها و تردیدها را در ذهن مخاطب در رابطه با مبارزه ادعایی آمریکا با داعش ایجاد ‌کرد.

2116230 - هشدار مهم رهبر انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی/ طرح جایگزین آمریکا در مرحله پس از داعش چیست؟

سفسطه برای توجیه فراری دادن تروریست ها از الرقه

قیاس مع الفارق و آمریکایی انجام شده در رابطه با کاروان های خارج شده از شهر الرقه با  مورد مشابه آن در اخراج نیروهای تروریست داعش از ارتفاعات لبنان،  مقایسه معقولی نیست.  اتفاقی که در ارتفاعات لبنان رخ داد از جنبه‌های مختلف با شهر الرقه متفاوت بود و خروج نیروهای تروریست از این منطقه بر اساس توافق و بعد از تحویل سلاح های سنگین و اطلاعات آنها  صورت گرفت که در نهایت منجر به شناسایی سرنوشت نظامیان ربوده شده لبنانی و  مواضع دفن پیکر تعدادی از آنها منتهی شد. این مذاکرات زیر نظر دولت قانونی سوریه و لبنان ادامه پیدا کرد.  اما اتفاقی که در شهرالرقه افتاد، این بود که نیروهای داعش با خودروها و تجهیزات کامل خود از شهر خارج شدند و  عملیاتی که صورت گرفت عملیات نقل و انتقال بین نیروهای  دموکراتیک سوریه و داعش بود که  تحت نظر کشوری [آمریکا] انجام شد که حضور خودش در سوریه نیز از مشروعیت بین المللی برخوردار نیست. کاروان داعش از حمایت هوایی ائتلاف آمریکایی برخوردار بود،  این در حالی بود که درمورد انتقال تروریست ها از ارتفاعات لبنان، آمریکا اقدام به موشک باران افرادی کرد که  همراه با خانواده ها و سلاح های انفرادی خود از لبنان اخراج شده بودند. ائتلاف آمریکایی هیچ قیمومیت و تمامیتی در هیچ یک از اراضی سوریه ندارد.  موجودیت این کشور در سوریه موجودیتی تجاوز طلبانه و زائد است و این چیزی است که دولت ترامپ بویژه پس از فروپاشی داعش باید متوجه آن باشد. 

ائتلاف آمریکایی غربی عربی تنها به تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات و ساختمان های دولتی در مناطق شمالی و شرقی و تمام نقاط سوریه بسنده نکردند،  بلکه  به بهانه اشتباه های صورت گرفته  صدها نفر از شهروندان بیگناه را به خاک و خون کشید.  آنها زیرساخت های اجتماعی کشور را تخریب کرده و  تلاش کردند درگیری های فرقه ای و نژادی را برای تجزیه جامعه سوریه در این کشور به راه بیندازند. همه می دانیم که تمامی این اقدامات در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و بر اساس تمایلات سازمان‌های فراماسونی بین المللی  برای ایجاد رژیم‌های نژادی و مذهبی است تا رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت برتر و قادر به تسلط بر بخش های مختلف منطقه باقی بماند و  محیط اطراف این رژیم نیز همواره دستخوش بی ثباتی و درگیری های طولانی مدت بوده و نتواند در برابر پروژه ها و اقدامات رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و همچنان به عنوان عرصه ای برای غارت رژیم صهیونیستی و  بازاری نامحدود برای غرب باقی بماند.

2046163 - هشدار مهم رهبر انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی/ طرح جایگزین آمریکا در مرحله پس از داعش چیست؟

تلاش آمریکا برای تجزیه سوریه

دروغ بزرگی که در این رابطه گفته شد، این است که آمریکا اصرار به حفظ وحدت اراضی سوریه دارد.  این در حالی است که  آژانس مرکزی جاسوسی آمریکا از چندین سال پیش تاکنون با تمامی پتانسیل و امکانات خود برای تقویت مرزهای موهوم داخلی در  اراضی سوریه تلاش می‌کنند و در این راستا نقشه ای را از چند سال پیش در سایت اینترنتی پنتاگون قرار داده است.  آمریکا و غرب در راستای خدمت رسانی به منافع رژیم صهیونیستی به دنبال تجزیه سوریه هستند، اما تصمیم دولت سوریه و مواضع مبنایی این کشور مبتنی بر رد این تجزیه و به شکست کشاندن توطئه ها در این راستا و آزادسازی آخرین بخش از اراضی سوریه است.  دولت سوریه مصمم است  اراضی این کشور را از لوث وجود  نیروهای نظامی که بدون موافقت دولت مرکزی در آن حضور دارند، آزاد کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.