×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2034529 - هشدار درباره احتمال مرگ ۱۵۰ هزار کودک یمنی

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از المیادین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای خطاب به نماینده عربستان در این سازمان، از وی خواسته است که فرودگاه‌ها و بندرهای یمن را هرچه سریع‌تر و قبل از اعزام هرگونه تیمی برای هماهنگی که ریاض خواستار آن شده است، بازگشایی کند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی، صندوق کودکان ملل متحد موسوم به یونیسف، و سازمان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اگر کمک‌های بشردوستانه به یمن نرسد،  هزاران بیگناه در این کشور خواهند مُرد.

در این بیانیه‌ آمده است که 150 هزار کودک یمنی که از سوء تغذیه رنج می‌برند، ممکن است طی ماه‌های آینده ممکن است بمیرند.

در این بیانیه  ضمن هشدار درباره شیوع بیماری کشنده دیفتری در یمن، اعلام شده است که ائتلاف متجاوز سعودی مانع ورود واکسن‌های لازم به یمن می‌شود.

به‌دنبال شلیک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در حومه ریاض از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ائتلاف متجاوز به‌رهبری عربستان سعودی، تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی  و دریایی یمن را مسدود کرد.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.