×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2202533 - نیروی زمینی قدرتمندتر از همیشه راه را به روی دشمنان بسته است/ سربازان ایرانی در زمین و هوا از ایران حراست می‌کنند

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، پیش از ظهر امروز سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان با بیان این که باید اصفهان را دیار هنر، علم، عشق و ایثارگری دانست، اظهار کرد: حضور در جمع مردم اصفهان همایش برای من مایه افتخار بوده چراکه اصفهان سرزمین پیشتاز در تمدن اسلامی بوده و سرداران آن نقش مهمی در موفقیت‌های ایران اسلامی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش سردارسلامی به سیرک نتانیاهو

وی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم که شهادت فضلی الهی است، افزود: شهدا از فضلی که خداوند به آن‌ها عنایت کرده خوشحال هستند و زمانی که خداوند از زنده بودن شهیدان سخن می‌گوید، دقیقاً یک حقیقت است و شهیدان مظاهر حیات جاودانه هستند که در پی آب حیات هستند؛ شهدا در کنار حضرت حق بی‌واسطه روزی می‌خورند و با ریخته شدن نخسیتن قطره خونشان، تمام گناهانشان ریخته می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ ارزشی بالاتر از احسان و خیر شهدا وجود ندارد، عنوان کرد: نشانه‌های عبودیت خداوند، مؤمن به حقایق، محبان واقعی اهل بیت(ع) و پایبندی به پیمانی که بسته بودند از ویژگی‌های شهدای ماست؛ در هر قوم و ملتی لحظاتی است که با حیات واقعی آن قوم در ارتباط است و بودند اقوامی که در برابر دشمن ایستادگی نکردند و برای همیشه از جغرافیای زمین حذف شدند.

وی علت ذلت برخی مردمان را در عدم حضور قهرمانان آن مردمان در زمان لازم دانست و تصریح کرد: همه چیزهای خوبی که هویت یک جامعه را مشخص می‌کند در شخصیت شهیدان وجود دارد؛ تجلیل ما از مقام شهیدان بازخوانی یک داستان و رجعت به تاریخ نیست چراکه شهدا متعلق به گذشته نیستند بلکه سازندگان حیات ابدی ما هستند.

سلامی اذعان داشت: اگر امنیت و عزت داریم، اگر در دنیا به عنوان یک کشور بزرگ و مورد احترام شناخته می‌شویم، اگر دشمنان از ما می‌ترسند و حتی فکر حمله به ما را هم در ذهن خود جای نمی‌دهند، به علت فداکاری کسانی است که بدون ترس از آتش دشمن در تانک می‌نشستند و بر دشمن شمشیر می‌کشیدند.

وی با بیان اینکه صبر شهادت از شهادت سخت‌تر است، خاطرنشان کرد: شهید با شهادت به آرزوی خود می‌رسد و خانواده او آرزوی خود را بدرقه می‌کنند و اجر کار خانواده‌های آن‌ها کمتر از شهادت نیست چراکه آرزوی خود را فدا می‌کنند و از همین رو قدردان مقام شامخ شهیدان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرهای ویرانه‌ای که در آن نفس هم کشیده نمی‌شود را دیده‌ام، یادآور شد: اینجاست که به عظمت کار شهیدان می‌رسیم که اجازه ندادند هیچ بانوی ایرانی اسیر دست دشمن شود و یک وجب از خاک را تحویل دشمن دهند پس کار شهیدان اعاده عزت برای این کشور است و این عزتی که شهیدان برای ما آوردند تا ابد ادامه‌دار است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جنگ ۸ ساله، یک جنگ دنیای بود و بعد از واقعه عاشورا جنگ تحمیلی دومین جنگ نابرابر تاریخ بود که دو امپراطور شوروی و آمریکا به همراه مرتجعان عربی و متحدان غربی قصد خاموشی صدای حق‌طلبانه مردم ایران را داشتند و با بسیج همه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی و حتی رسانه مانع حکومت اسلام شوند.

وی با بیان اینکه یک سوی میدان ظهور حکومت اسلام پس از هزار و ۴۰۰ سال بود، متذکر شد: طرف دیگر نیز دشمنان اسلام بودند که می‌دانستند که این حکومت دیگر ملت‌ها را نیز همراه خود خواهد کرد و عظمت و مجد را به اسلام باز می‌گرداند، جنگ تحمیلی بزرگ‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن ۲۰ بود.

بیشتر بخوانید:

سردار سلامی: می‌توانیم جهنمی برای صهیونیست‌ها ایجاد کنیم

سلامی با بیان اینکه در این نبرد نابرابر شهیدان نقش اصلی را ایفا کردند، بیان داشت: در طول تاریخ اسلام احتمالا این نخستین بار بود که مردم مسلمان پشت ولی خدا روی زمین جمع شدند تا او تنها نماند، مردم ایران ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) را دیده بودند و درصدد بودند تا همه سستی‌های مسلمانان را در طول تاریخ جبران کنند؛ آن اتفاق افتاد و همه مردم به میدان آمدند و هنوز هم در میدان هستند، دشمن نیز از این کشور فرار کرد، شکست خورد و به درخشش ایران و اسلام اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه نور خدا حرکت کرد و مرزهای انقلاب گسترش یافت، عنوان کرد: دشمنان اسلام هر روز شکست خوردند و عقب‌نشینی کردند، ایران پیش رفت و جلو رفت و پیچیده‌ترین دوران هدایت مردم هم دوران چهل‌سالگی انقلاب است، شکست دشمن برای همه روشن بود و حتی زمانی که مداخله کردند و وارد طبس شدند در آتش سوختند و امام(ره) فرمودند این تازه اول کار است و زمانی که ردای ولایت به رهبر معظم انقلاب رسید، دوران سخت‌تر شد.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اضافه کرد: دشمن در سال‌های اخیر همزمان با جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و فرهنگی را نیز آغاز کرد و با انتقال پایگاه‌های خود به منطقه سعی در محاصره ما داشت و با ترور دانشمندان، فتنه‌های داخلی، فتنه تروریسم تکفیری که خطرناک‌ترین فتنه منطقه بود، سعی در نابودی اسلام داشت اما رهبر معظم انقلاب با همه این توطئه‌ها کشور را به جلو بردند.

وی با بیان اینکه هم با دشمنان جنگیدیم و هم پیشرفت کردیم، تأکید کرد: امروز امت اسلام در پرتوی انقلاب علیه دشمنان اسلام متحد و قوی شده است و با وجود محاصره علمی و فناوری، به دست آوردهای بزرگی دست یافته و هر روز یکی از دستاوردهای انقلاب به نمایش گذاشته می‌شود؛ هرچند مشکلاتی وجود دارد اما باید بدانیم که هیچ ملتی جز با تحمل مشکلات رشد نمی‌کند و این مشکلات نیز با همراهی مردم و تدبیر رهبر انقلاب حل خواهد شد، کجای دنیا هم با دشمنان می‌جنگند و علیه او پیروز می‌شوند و هم در عرصه‌های مختلف پیشرفت می‌کنند؟

سلامی با نام بردن از شهدای استان اصفهان همچون سردار شهید حاج حسین خرازی، شهید احمد کاظمی و شهید محسن حججی، آن‌ها را افتخار اصفهان دانست و تأکید کرد: ملت ما تا جوانان سلحشوری دارد که جنگ را تا شرق مدیترانه پیش می‌برند؛ ایران امنیت و آزادی دارد، مرزهای امروز ما مستحکم است و نیروی زمینی قدرتمندتر از همیشه راه را در زمین به روی دشمنان بسته است که حتی نفرات انتحاری نیز نمی‌توانند از دژ مستحکم آن‌ها عبور کنند.

وی در پایان با اشاره به دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس گفت: سربازان ایران در زمین، دریا و هوا از ایران حراست می‌کنند و این مایه افتخار و عظمت ماست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.