×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

f 5 e northrop  - نگاهی به نیروی هوایی کشور بحرین

 

نگاهی به نیروی هوایی کشور بحرین 

 

بحرین نیروی هوایی کوچکی دارد که تنها در سه پایگاه هوایی این کشور مستقر است . این نیرو از سال 1988 با دریافت تعدادی اف 15 ای دارای جنگنده شد و هم اکنون همچنان یکی از کوچکترین نیروهای هوایی منطقه است. این نیرو هم اکنون دارای هشت فروند F-5 E و چهار فروند F-5 F می باشد که به صورت دست دوم تحویل این کشور شده است و احتمالا به زودی از خدمت خارج خواهند شد و بحرین به دنبال دریافت اف 16 به صورت دست دوم از آمریکا به دلیل محدودیت های مالی است .

f 16 block 30 bahrain air force  - نگاهی به نیروی هوایی کشور بحرین

اف 16 بلاک 30

دیگر جنگنده این کشور اف 16 است . اف 16 در سال 1990 وارد خدمت ارتش بحرین شد و البته نوساز تحویل بحرینی ها شد. هم اکنون این کشور دارای 17 فروند اف 16 سی بلاک 30 و چهار فروند اف 16 دی است که از سال 2000 میلادی با دریافت امرام نسخه بی مجهز به موشک امرام نیز شده اند و برای انجام عملیات تهاجمی به بمب های لیزری جی بی یو 10 و 12 تجهیز شدند ولی هم اکنون بمب هدایت ماهواره ای حمل نمی کنند.

آمرام amraam missile  (2) - نگاهی به نیروی هوایی کشور بحرین

آمرام amraam missile  (1) - نگاهی به نیروی هوایی کشور بحرین

 موشک امرام

خلبانان این کشور در خارج از بحرین آموزش می بینند ولی طی قرارداد BAE سیستم انگلستان این کشور با دریافت 6 فروند جت آموزشی هاوک و تاسیس شرکتی در داخل بحرین ، آموزش خلبانان توسط انگلیسی ها در داخل بحرین انجام می شود . 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.