×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2063916 687 - ناکار آمد بودن دو سوم جتهای جنگی آمریکا

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از اسپوتنیک، نزدیک به دو سوم جت های جنگی آمریکا برای پرواز مناسب نیستند. صنایع هوایی آمریکا از جمله جت های مدل هورنت و اف ای ۱۸، به دلیل کمبود بودجه برای تعمیر و نگهداری، روی زمین مانده اند.

مشکلات مالی برای تعمیر و نگهداری تسلیحات همچنین باعث شده است که تعداد زیادی از ادوات نظامی دیگر مانند زیر دریایی ها نیز به مدت چهار سال یا بیشتر در انبارها انباشته شوند و مدت زمان زیادی برای بازپروری آن ها لازم باشد.

نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرده است که ۱۵ درصد ادوات جنگی آن ها در انتظار تخریب، جایگزینی و یا تعمیر هستند و همین طور گفته است که آن ها برای تامین هزینه های نیروهای خود نیز با مشکل مواجه هستند.

اکنون مشخص نیست که چگونه قرار است دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر افزایش تعداد ناوها از ۳۰۸ به ۳۵۰ عدد، علیرغم کمبود بودجه این بخش، عملی شود.

به گفته وب سایت نیروی دریایی، ری مبوس سخنگوی نیروی دریایی در دسامبر سال ۲۰۱۶ گفته بود که ما برای محافظت و دفاع از آمریکا و ادامه دادن استراتژی هایمان در زمینه های دفاعی، با توجه به آنکه بعضی از ادوات ما قدمت ۸ ساله دارند، نیاز به یک ناوگان وسیع تر داریم.

قانون کاهش بودجه نظامی که اوباما آن را وضع کرد رسیدن به اهداف نظامی آمریکا را سخت تر می کند.

در مجموع طبق اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، ۵۳ درصد وسائل هوایی در حال خدمت در نیروی دریایی یعنی۱۷۰۰ دستگاه هواپیما و بالگرد در مرحله فعلی از کار افتاده و قابل استفاده نیستند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.