×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

armata tank 2016 - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید

 

همکاری مشترک آلمان و فرانسه برای ساخت یک تانک پیشرفته جدید 

 

میلیتاری نیوز : وزارت دفاع آلمان به مجلس نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرده که مطالعات مشترک فرانسه و آلمان (در این خصوص) سال کنونی میلادی آغاز خواهد شد و تا سال 2018 ادامه می یابد و این تانک جدید با بررسی فناوری ها و طرح ها در چارچوب مطالعات مشترک، با مشارکت صنعت آلمان ساخته خواهد شد

 مارکوس گروبل (Markus Grübel)، معاون وزیر دفاع آلمان در گزارش خود به مجلس نمایندگان، خاطر نشان کرد طراحی جدیدی باید صورت پذیرد، زیرا طول عمر تانک های لئوپارد دو، که در حال حاضر تانک های اصلی ارتش آلمان به شمار می رود، برای حدود سال 2030 پیش بینی شده است.

leopard main germany tank (1) - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید

لئوپارد دو در سال های 1970 توسط شرکت آلمانی « کراس مافی وگمان » (Krauss-Maffei Wegmann)، متخصص در ساخت تجهیزات نظامی، طراحی و تولید شد و در سال 1979 مورد استفاده ارتش قرار گرفت.

طبق جدیدترین اطلاعات با وجود این که ارتش آلمان تانک های لئوپارد2 را که در حال حاضر یکی از بهترین تانک های موجود در جهان محسوب می شود در اختیار دارد اما سلاح موثری برای از بین بردن زره پوش های ارتش روسیه ندارد. نیروهای مسلح آلمان در واقع هیچ مهمات موثری برای خنثی کردن زره پوشهای تی-80 و تی-90 ندارند. 

leopard main germany tank (2) - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید
گلوله های با هسته تنگستن که نیروهای مسلح آلمان در اختیار دارند قدرت لازم را برای نفوذ به زرهپوشهای مدرن روسیه ندارند و برای این کار باید از گلوله هایی با هسته اورانیوم استفاده کرد اما دستیابی به این مهمات به دلایل سیاسی دشوار است.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرده بود که وزرات دفاع این کشور قصد دارد تا 100 عدد تانک قدیمی و از رده خارج شده را به چرخه استفاده مجدد وارد کند اما ” هانس روهل ” رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آلمان، معتقد است به کار گرفتن دوباره این تانک ها بدون داشتن مهمات لازم، از نظر نظامی کاری بیهوده است.

leopard main germany tank (3) - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید

روزنامه ی آلمانی دی ولت با خبری در همین رابطه نوشت که در حال حاضر روسیه طرح مدرنیزه سازی نیروهای نظامی خود را با موفقیت اجرا می کند. هر چند ویژگی ها و توانایی های تانک آرماتا فاش نشده اند، برخی منابع اعلام کرده اند که آرماتا یک تانک نسل جدید است که نه تنها از تانک های نسل پیشین خود بلکه از تانک های مشابه خارجی نیز کارآمدتر است. 

armata tank t 14 ruusia(5) - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید

armata tank t 14 ruusia(4) - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید

armata tank t 14 ruusia(6) - ناتوانی تسلیحات آلمانی بر زره تانک های روسی / آلمان به دنبال ساخت یک تانک جدید


تانک آرماتا یکی از پیشرفته ترین تانک های حال حاضر جهان است که برای اولین بار در رژه نیروهای مسلح روسیه در مه 2015 تصاویری از آن منتشر شد. این تانک بر مبنای بدنه زرهپوش آرماتا توسعه پیدا کرده است. قرار است تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳۰۰ دستگاه از این تانک به ارتش روسیه تحویل داده شود. در این تانک از برجک بدون سرنشین استفاده شده است و سه سرنشین تانک در قسمت جلوی بدنه می‌نشینند. ساخت تانک های آرماتا در واقع یکی از چشمگیرترین پیشرفت هایی است که نیروهای مسلح روسیه در سال های اخیر در زمینه تولید زرهپوشها به دست آورده اند. 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.