×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

seaceptor1 - موشک های ضد کشتی بلای جان ناو های هواپیمابر آمریکایی

 

موشک های ضد کشتی بلای جان ناو های هواپیمابر آمریکایی

 

 

میلیتاری نیوز : ناوهای هواپیمابر آمریکا و هواپیماهای سوار بر آن‌ها از بعد جنگ جهانی دوم تاکنون همواره به عنوان اصلی‌ترین پایه نیروی دریایی آمریکا به شمار آمده‌اندبه نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، هریک از این ناوها حدود 12 میلیارد دلار قیمت دارند.این هزینه های گزاف در حالی است که ناوهای هواپیمابر آمریکایی این فرصت را برای واشنگتن به وجود آورده اند که در سرتاسر آب های جهان حضور نظامی داشته باشد.

با این توصیفات شاید بی دلیل نباشد که مقامات وزارت دفاع آمریکا ناوهای هواپیمابر این کشور را که در نقاط مختلف جهان مستقر هستند، «ستون فقرات» نیروهای مسلح خود می‌دانند.

با این همه گزارش تازه‌ای که در مورد توان موشکی رقبای آمریکا منتشر شده، که تردیدهای جدی‌ای در مورد آینده این کشتی‌ها به وجود آورده است. در گذشته تصور می شد افزایش تعداد ناوها و همچنین انجام تعمیرات و به روزرسانی‌های مداوم می‌تواند نقاط ضعف موجود را برطرف کند، اما این گزارش نشان می‌دهد که ضعف ناوها فراتر از مسئله تعداد و نحوه نگهداری از آن‌هاست.

 

FH120025056 - موشک های ضد کشتی بلای جان ناو های هواپیمابر آمریکایی

 

«جری هندریکس» نویسنده این گزارش 70 صفحه‌ای که تحت عنوان «کاهش برد؛ ظهور و افول هوانوردی ناوی» در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» منتشر شده می‌گوید با وجود تمرکزی که واشنگتن بر این شناورهای غول پیکر دارد، اما رشد تکنولوژیکی رقبای آمریکا که آن‌ها را قادر ساخته این ناوها را غرق کنند، می‌تواند موجب شود که این کشتی‌ها تا چند سال دیگر به کلی ناکارآمد شوند.

 
در این گزارش عنوان شده است که افزایش برد و توان موشکی کشورها موجب شده که ناوها برای تأمین امنیت خود مجبور شوند بیش از گذشته از ساحل دور شوند، تا جایی که این فاصله از برد پرواز هواپیماهایی که حمل می‌کنند هم بیشتر می‌شود، که این امر «امکان ناو برای استفاده از توانمندی‌هایش را کاهش داده و به همین جهت اعتبار ایالات متحده را تضعیف می‌کند.»

 

rms artful didger lead img - موشک های ضد کشتی بلای جان ناو های هواپیمابر آمریکایی

 

هندریکس هم چنین در این گزارش بیان داشته است که ، هرچند آمریکا پس از آنکه 7 فروند ناو خود را در طول جنگ جهانی دوم از دست داد به استقرار جنگنده‌های برد بلند بر روی عرشه ناوها روی آورد تا بتواند ناوها را در فاصله بیشتری از ساحل مستقر کند و در عین حال پایگاه‌های زمینی دشمن را هدف قرار دهد، اما فروپاشی شوروی و کاهش تهدیدات موجب شد تا واشنگتن بار دیگر به جنگنده‌های سبک و برد کوتاه متمایل شود.

 

 

دانستنی هایی جالب در مورد ” ناوهای هواپیمابر “

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.