×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2055139 - مقام ارشد ناتو: روسیه خود را برای نبردی بزرگ مهیا می‌کند

به گزارش میلیتاری نیوز، یک فرمانده ناتو گفت در رزمایشی که روسیه در حال انجام آن در نزدیکی مرزهایش با کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو است ظاهرا خود را برای جنگی بزرگ خود آماده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس» «ژنرال پیتر پاول» رئیس کمیته نظامی ناتو در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی بی اس» گفت که این سازمان می‌خواهد با ایجاد ارتباطات ارتش با ارتش با روسیه از پیامدهای ناخواسته بروز حوادث احتمالی در طول این رزمایش اجتناب کند.

بر این اساس، روسیه در حال اجرای رزمایش یک هفته‌ای از قبل برنامه ریزی شده به نام «زاپاد- ۲۰۱۷» در امتداد مرزهای کشورهای عضو ناتو چون استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان و همچنین فنلاند، کشور غیر ناتو است.

آخرین باری که رزمایش زاپاد در سال ۲۰۱۴ برگزار شد کمی قبل از حمله روسیه به اوکراین بود که باعث شد ناتو در مورد رزمایش سال جاری نگران باشد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز روز دوشنبه در این رزمایش شرکت کرد و خبرگزاری روسی «تاس» هم گزارش داد که نود و پنج ناظر خارجی از ۵۰ کشور در این رویداد حضور دارند.

در رزمایش سال جاری بیش از ۱۲۰۰۰ نیروی روسی و تعداد زیادی جنگنده، موشک، بالگرد و تانک در خاک روسیه نزدیکی مرزهای اتحادیه اروپا قابلیت‌های خود را عرضه می‌کنند.

ناتو نیز در واکنش به رزمایش زاپاد چهار هزار نیرو را برای به لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در نزدیکی مرز روسیه فرستاد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.