×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

nag anti tank missile 1 - معرفی موشک ضد زره Nag ساخت کشور هند

NAG یک موشک ضد زره نسل سوم می باشد که دارای ” قابلیت شلیک کن و فراموش کن ” است . این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی دولتی هند  (DRDO برای استفاده در پیاده نظام مکانیزه و نیروهای هوابرد ارتش هند ) طراحی و تولید شده است .

این موشک دارای یک سیستم هدایت موشک منفعل پیشرفته و دارای دقت بالای برخورد به هدف می باشد . این موشک را می توان بلای جان تانک های اصلی میدان نبرد و هر جنبنده سنگین زره پوش دیگر دانست .

NAG را می توان از سکوهای پرتاب زمینی و همچنین سیستم های هوایی شلیک کرد . نسخه ی زمینی این موشک در حال حاضر آماده یکپارچه سازی با حمل کننده موشک NAG یعنی (NAMICA) است .

 

طراحی و توسعه

این موشک به طور بومی توسط وزارت دفاع هند و تحت برنامه ی ساخت موشک های هدایت شونده طراحی و تولید شد . این برنامه موشکی شامل۳ موشک هندی دیگر به نام های Agni  ، Akash و Trishul نیز هست .

اولین تست ناگ در نوامبر سال ۱۹۹۰ میلادی صورت پذیرفت . در سال ۲۰۰۲ نیز دو موشک ناگ با موفقیت شلیک شد .

آزمایشات کاربری بر روی موشک ناگ در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ انجام گرفت و آزمون های بهینه سازی و توسعه این موشک نیز در سال ۲۰۰۸ نیز به مرحله ی اجرا رسید .

nag anti tank missile 2 - معرفی موشک ضد زره Nag ساخت کشور هند

مشخصات موشک

رادار پسیو تصویر برداری مادون قرمز موشک ناگ آن را قادر می سازد تا با حداکثر دقت و خطای میلی متری خود را به هدف رسانده و آن را مورد اصابت قرار دهد .

این موشک با دارا بودن سرعت ۲۳۰ متربر ثانیه و توانایی هدف قرار دادن اهداف ثابت و متحرک تحت هر شرایط آب وهوایی ، شب و روز عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا می گذارد . برد این موشک در نسخه ی زمینی ۴ کیلومتر است در حالی که در نسخه ی هوایی (Helina) این برد به ۷ کیلومتر نیز می تواند برسد . این موشک ۴۲ کیلوگرم وزن دارد که سهم سر جنگی این موشک ضد زره ۸ کیلوگرم می باشد .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.