×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

Starstreak HVM - معرفی سیستم موشکی ضد هوایی استار استریک Starstreak ساخت انگلیس

 

معرفی سیستم موشکی ضد هوایی استار استریک Starstreak ساخت انگلیس

 

استار استریک در انگلیسی به معنی خط ستاره می باشد که نوعی سلاح موشک انداز ضد هوایی با سیستم هدایت خودکار موشک با برد نزدیک و برای استفاده علیه هلیکوپترها و هواپیما می باشد.

 موشک Starstreak یک موشک پدافند هوایی قابل حمل توسط شخص (دوش پرتاب) ساخت کمپانی بریتانیایی Thales (تالس) است که به آن Starstreak HVM نیز میگویند.HVM کوتاه شده High Velocity Missile به معنی موشک پر سرعت است.زیرا این موشک ۳٫۵ تا ۴ ماخ سرعت دارد و سریع ترین موشک زمین به هوا کوتاه برد جهان و یکی از برترین موشک های سبک کوتاه برد در جهان است.برای آماده سازی و شلیک این موشک فقط به یک نفر لازم است.

 2855907971 - معرفی سیستم موشکی ضد هوایی استار استریک Starstreak ساخت انگلیس

در سال ۱۹۹۵ اولین نمونه های این موشک ساخته و پس از گذراندن آزمایش ها و شلیک های آزمایشی و بررسی کارکرد و همچنین برطرف کردن برخی عیب های آن از سال ۱۹۹۷ رسما وارد خدمت در ارتش انگلیس شد و ۱۳۵ پرتابگر از این موشک تحویل ارتش انگلیس شد.

در ماه جولای سال 2004، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که تعدادی از واحد های Starstreak HVM در ارتش بود را به 156-84 واحد آتش کاهش می دهد.

تایلند،اندونزی و آفریقای جنوبی نیز از دیگر دارندگان این موشک هستند.

 هدایت این موشک به روش جستجوی لیزری نیمه فعال (SALH) و هدایت نیمه خودکار در خط دید (SACLOS) است.درازای موشک ۱٫۳۹۷ متر،قطر آن ۱۳ سانتیمتر و وزن آن ۱۴ کیلوگرم است.برد موثر موشک نیز بین ۳۰۰ متر تا بیش از ۷ کیلومتر است.از آنجا که این موشک سرعت بسیار زیادی دارد به راحتی میتواند با جنگنده های پر سرعت دشمن نیز درگیر شود.

در نوامبر 2012،شرکت تالس,قراردادی با ارتش سلطنتی تایلند برای فروش سیستم موشکی دفاع هوایی Starstreak امضا کرد.

همچنین در طول بازی های المپیک در سال 2012 برای حفاظت از لندن وزارت دفاع بریتانیا 200 موشک Starstreak در اکتبر 2013 سفارش داد.

در ژانویه 2014، وزارت دفاع اندونزی یک قرارداد با تالس UK برای عرضه موشک Starstreak امضا کرد.

این موشک مدل های گوناگونی دارد که عبارت اند از:

مدل ATASK با همکاری کمپانی آمریکایی Lockheed Martin (لاکهید مارتین) طراحی و ساخته شده است و مدل ویژه هوا به هوای این موشک است که از هلیکوپتر ها همچون هلیکوپتر های تهاجمی آمریکایی AH-64D Apache Longbow (آپاچی لانگ بو) وAH-1Z Viper (وایپر) و یا هلیکوپتر چندمنظوره انگلیسی Lynx (لینکس) شلیک میشود.

 6088590983 - معرفی سیستم موشکی ضد هوایی استار استریک Starstreak ساخت انگلیس

 استاراستریک را میتوان از انواع پرتاب گر های زمینی ثابت، چرخدار و یا کشتی و بالگرد شلیک کرد

LML نیز یک مدل دیگر از این موشک است که شامل سه موشک آماده شلیک می باشد که میتوانند به صورت پایه دار روی زمین نصب شوند و یا روی خودرو های زرهی سبک همچون Humvee (هاموی) سوار شوند.

مدل Starstreak Avenger (استاراستریک اونجر) که ویژه سیستم پدافند هوایی موشکی کوتاه برد متحرک (خودکشش)AN/TWQ-1 Avenger ساخته شده است.سیستم های پدافندی AN/TWQ-1 دارای این موشک به جای داشتن ۲ پرتابگر ۴ تایی موشک های زمین به هوا FIM-92 Stinger (استینگر) دارای ۲ پرتابگر ۴ تایی موشک Starstreak Avenger هستند.

تالس نیز در حال توسعه سیستم استار استریک است، که یک سیستم برجک وسیله نقلیه نصب شده ، که می تواند با Starstreak  یا موشک دیگر مانند موشک های ضد زره و تجهیز شود.

سیستم Starstreak II با موفقیت به وزارت دفاع بریتانیا در مارس 2008. تحویل داده شد پرتاب و به روز رسانی موشکی در نوامبر 2010. مورد آزمایش قرار گرفتند.

در ژانویه 2008، تالس یک قرارداد توسط وزارت دفاع بریتانیا برای حمایت از سیستم Starstreak بسته شد تا سال 2020 این قرارداد همچنین شامل تامین یک سیستم کنترل آتش جدید و ردیابی هدف به صورت خودکار برای SP HVM می باشد.

 برترین موشک های دوش پرتاپ جهان + عکس

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.