×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

Russian Navy Kamov Ka 31 - معرفی بالگرد آواکس یا شناسایی راداری دوربرد k31 روسی

 

معرفی بالگرد آواکس یا شناسایی راداری دوربرد k31 روسی

 کاموو-۳۱ یک بالگرد ساختِ کارخانهٔ کاموو در کشور اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی و روسیه است که در سال ۱۹۸۵ ساخته شد. نخستین استفاده‌کنندهٔ این بالگرد نیروی دریایی روسیه بوده‌است. این بالگرد برای نخستین بار در ۱۹۸۳ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

بالگرد Ka-31 ، یکی دیگر از هلیکوپترهای موفق بر گرفته از طرح کا-27 است که وظیفه ی اخطار زودهنگام و AWACS را بر عهده دارد . برخلاف ناوهای آمریکایی که از آواکسهای  E-2D hawkeye برای ماموریت نظارت و کشف دوربرد استفاده میکنند ، ناوهای روسی از مدل هلیکوپتر پایه ی آواکس یعنی Ka-31 استفاده میکنند . لازم به ذکر است که Ka-31 بعنوان یک بالگرد آواکس همتای دیگری در جهان ندارد .

نام اصلی ای بالگرد Ka-29RLD است و ماموریت اصلی آن کشف دوربرد اهداف زمینی و هوایی است که برای انجام این ماموریت ، Ka-31 به یک رادار قدرتمند 1 در 6 متر ازنوع E-801 Oko استفاده میکند که این رادار با پوشش 360 درجه امکان ردیابی همزمان 40 هدف در ابعاد جنگنده در برد 150 کیلومتری را داشته و برد کشف اهداف دریایی بزرگ آن به 250 کیلومتر میرسد . اطلاعات جمع آوری شده توسط رادار همزمان از طریق دیتالینک مخصوص برای پردازش ثانویه به کشتی مادر فرستاده میشوند .

Kamov Ka 31 - معرفی بالگرد آواکس یا شناسایی راداری دوربرد k31 روسی
بالگرد کا-31 همچنین تجهیزات هدفگیری الکترواپتیکی مدل پایه را با سیستم هدایت ماهواره ای 12 کاناله Kronstadt Kabris منطبق بر سیستم مکانیابی جهانی GlONASS ، سیستم تغذیه ی الکتریکی TA-8Ka ، سیستم کشف عوارض زمینی و سیستم ارتباطی دیجیتالی 16 کاناله با برد 400 کیلومتر تعویض نموده و حتی برای کارایی بیشتر ، موتورهای نمونه ی اولیه نیز با موتورهای پرقدرت تر TV3-117VMAR تعویض شده اند .

بالگرد کا-31 برای چرخیدن آنتن E-801  فاقد هر 4 قسمت فرود (Landing gear) خود است ، آنتن این بالگرد در حالت عملیاتی ، هر دقیقه 6 بار یک دور کامل میزند ، همچنین اتصالات آنتن به بدنه ی هلیکوپتر مجهز به کمربندهای انفجاری برای جدا شدن در حالت اضطراری هستند .

[ad_2]

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.