×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1776732 430 - مذاکره ایران و روسیه برای توسعه همکاری های نظامیبه گزارش میلیتاری نیوز، در حالی که تیمی متشکل از نظامیان ایران برای شرکت در یک دوره مسابقات بین‌المللی در روسیه حضور دارند، یک رسانه روس از مذاکرات دو کشور برای تقویت همکاری‌های نظامی تهران و مسکو خبر داده است.

روزنامه «ایزوستیا» در گزارشی خبر داده که ایران و روسیه در حال انجام مذاکرات برای برگزاری رزمایش‌های مشترک و همچنین تبادل مستشار خبر داده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: «سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با فرماندهان هیات‌های خارجی شرکت‌کننده در مانور بین‌المللی ارتش در سال ۲۰۱۶ (در روسیه) دیدار کرد. وی در بخشی از این دیدار، توسعه همکاری نظامی با ایران را خواستار شد».

یک منبع مطلع روس به ایزوستیا گفت: «طرف‌ها (روسیه و ایران) نتایج دقیق مذاکرات را به طور رسمی، اعلام نکردند، اما در اولین دیدارها، اصلی‌ترین موضوعاتی که بحث شده، شامل توسعه همکاری نظامی بین دو کشور از راه مانورهای نظامی مشترک و تبادل مستشار بوده است».

بنا بر گزارش این روزنامه، «ولی مدنی» فرمانده ایرانی حاضر در مسابقات نظامی روسیه، در دیدار با وزیر دفاع این کشور گفت که دو کشور «پتانسیل و ظرفیت توسعه همکاری دو جانبه در زمینه نظامی را دارند».

پیش از این خبرگزاری روسی اسپوتنیک با اشاره به حضور تیمی متشکل از نظامیان ایران برای شرکت در یک دوره مسابقات بین‌المللی در روسیه، از آمادگی نفرات اعزامی ایران در این رقابت‌ها خبر داده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.