×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2382397 - قطر همزمان با جام دنیای جنگنده های تایفون را تحویل می گیرد

به گزارش ميليتاری نيوز، ‘آجی شارما’ طی یک نشست خبری در دوحه اظهار داشت : همکاریهای انگلیس با قطر محدود به جام دنیای نخواهد بود و این همکاری قرار است برای سالهای متوالی ادامه داشته باشد.
وی گفت : قطر با 48 میلیارد دلار سرمایه گذاری در انگلیس سومین شریک تجاری لندن در منطقه محسوب می شود و اعلام آمادگی قطر برای ادامه سرمایه گذاری بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نشان دهنده اعتماد این کشور به اقتصاد بریتانیا است.

سفیر انگلیس درعین حال از قطر خواست با راه اندازی پروازهای مستقیم خطوط هوایی خود به سایر شهرهای انگلیس به اقتصاد این شهرها هم کمک کند.شارما با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور به 8 میلیارد دلار رسیده است ، اظهار داشت : 3.5 میلیارد دلار آن سهم صادرات عمدتا گاز قطر به انگلیس است .

وی اضافه کرد : انگلیس مایل است تا قطر را به ویژه بعد از بروز تنش میان این کشور با همسایگانش در دستیابی به امنیت غذایی خود کمک کند و امیدواریم دو کشور گفت وگوها در این زمینه را هرچه سریع تر آغاز کنند.
به گفته سفیر انگلیس در سال 2017 میلادی 80 هزار گردشگر قطری به بریتانیا سفر کرده اند و در همین سال تعداد دانشجویان قطری در حال تحصیل در انگلیس به 3 هزار نفر رسید که هزار نفر آنها تنها برای یادگیری زبان انگلیسی به این کشور سفر کرده اند.

اظهارات سفیر انگلیس پس از آن بیان می شود که ‘استیون هیلر’ فرمانده نیروی هوایی انگلیس هفته گذشته به قطر سفر و با ‘خالد العطیه’ وزیر دفاع این کشور درباره همکاریهای دفاعی و نظامی دو جانبه گفت و گو کرد.
وزیر دفاع قطر اواخر مهر ماه گذشته خط تولید جنگنده های’ تایفون’ و هواپیماهای ‘هوک تی 2’ در شهر ‘وارتون ‘ برای استفاده در نیروی هوایی این کشور را افتتاح کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفر خرداد ماه گذشته خود به انگلیس برای تشکیل یک ناوگان مشترک هوایی به منظور حفاظت از آسمان قطر در بازیهای جام دنیای فوتبال 2022 میلادی با استفاده از جنگنده های تایفون به توافق رسید.

قطر و انگلیس 10 دسامبر 2017 توافق نامه خرید 24 فرونده جنگنده تایون و 9 فروند هواپیمای هوک را به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار امضا کردند.این کشور از زمان قطع روابطش با عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) ، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف به امضا رسانده که مهمترین آن خرید 12 جنگنده ‘رافائل’ از فرانسه و 490 خودروی زرهی از شرکت ‘نکستر’ این کشور به ارزش حدود 10 میلیارد یورو بود.

دوحه همچنین قرارداد خرید د جنگنده های ‘اف – 15 ‘ با آمریکا به ارزش 12 میلیارد دلار و خرید 7 کشتی جنگی با ایتالیا به قیمت 5 میلیارد یورو را امضا کرده است.خرید 62 تانک نوع ‘لیوبار -2 ‘ و خودروهای زرهی از آلمان به مبلغ 2 میلیارد یورو و خرید تانک، هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های جنگی از ترکیه بخش دیگری از قراردادهای نظامی قطر در یک سال اخیر است.این کشور آوریل گذشته یک قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی از آمریکا به مبلغ 2.5 میلیارد دلار امضا کرد و گفت وگوهایی برای خرید سامانه موشکی ‘اس – 400 ‘ از روسیه را هم آغاز کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.