×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

tu 160 089562546 - قدرت نمایی شگفت آور بمب افکن های روسیه برای ناتو

 

قدرت نمایی شگفت آور بمب افکن های روسیه برای ناتو 

 

میلیتاری نیوز : طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی  بر استفاده نیروی هوایی روسیه از غول پیکرترین هواپیمای نظامی جهان در بمباران مواضع داعش منتشر شد . حالا جزئیاتی از این حملات و مسیرهایی که نیروی هوایی روسیه برای اجرای این عملیات استفاده کرده اند منتشر شده است در ادامه باید گفت که به نظر کارشناسان استفاده از این هواپیماهای غول پیکر نشانه ی قدرت نمایی روسیه به مخالفان خود خصوصا ناتو می باشد . نکته ای که این مسئله را تائید می کند مسیری است که این هواپیما ها برای اجرای عملیات خود به کار گرفته اند

این بمب افکن ها از مسکو به پرواز برخاستند و به سمت مقصد حرکت کردند و پس از انجام عملیات بدون هیچ گونه توقفی دوباره به مبدا یعنی روسیه بازگشتند حتی در بعضی از حملات مسیری کاملا غیر معمول را برای بازگشت خود انتخاب کردند که باعث شد دو جنگنده تایفون برای اسکورت آن ها به هوا برخیزند .

 

13940901000041 PhotoL - قدرت نمایی شگفت آور بمب افکن های روسیه برای ناتو

به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، دو فروند بمب افکن «Tu-160» ارتش روسیه در جریان این عملیات، مسیری حدود 13000 کیلومتری را بدون توقف پیموده‌اند. این بمب افکن ها به جای آنکه از مسیر معمول دریای خزر، ایران، عراق و سوریه استفاده کنند، ابتدا از آسمان نروژ، پس از آن از مجاورت آسمان انگلستان در اقیانوس آتلانتیک عبور کرده و پیش از ورود به آب‌های مدیترانه، از فراز تنگه جبل الطارق رد شده‌اند.

بمب‌افکن‌ها هم چنین در مسیر بازگشت هم در اقدامی غیرمعمول، از مسیر رفت بازنگشته‌اند، بلکه این بار به عراق، ایران و دریای خزر رفته‌اند و آنطور که تلگراف به نقل از یک منبع دفاعی نوشته، عملا «برای به رخ کشیدن برد پروازی خود به ناتو»، مسیری دایره‌ای شکل را پیموده‌اند.

 

نخستین عملیات غول پیکر ترین هواپیمای نـظامی جهان در سوریه

 

 

معرفی کامل بمب افکن توپولف tu-160

 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.