×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را علیه مواضع نظامیان سعودی و نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

 نیروهای یمنی در گام نخست مواضع نیروهای مزدور سعودی را در شرق کوه «الدود» در جنوب شرق استان جیزان هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

کشته و زخمی شدن ۷۵۰ نیروی شورشی در شمال شرق استان پایتخت یمن/ بمب‌های خوشه‌ای هم حریف نیروهای انصارالله نشدند + نقشه میدانی و تصاویر

یگان موشکی مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع نیروهای سعودی و مزدوران را با موشک «زالزال ۱» نشانه رفتند و یگان توپخانه هم دهها خمپاره p۱۰ به سمت آنان شلیک کرد.

 

2410427 - فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان عربستان/ تلاش نیروهای یمنی برای تامین امنیت کمربند دفاعی در شمال غرب استان صعده + نقشه میدانی و تصاویر

یک منبع میدانی در گفتگو با ميليتاری نيوز با بیان این که در جریان این حملات موشکی و توپخانه ای، خسارت های سنگینی به نیروهای مزدور سعوی وارد آمد، گفت: در ادامه یگان های زمینی نیروهای مقاومت انصارالله وارد عمل شدند.

این منبع میدانی از فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در این محور خبر داد و گفت: نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در هم بشکنند.

شماری زیادی از نیروهای مزدور سعودی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین مجبور شدند از منطقه عقب نشینی کنند. حدود ۷۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

 

2410428 - فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان عربستان/ تلاش نیروهای یمنی برای تامین امنیت کمربند دفاعی در شمال غرب استان صعده + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله در این عملیات موفق شدند چند پایگاه و ایستگاه دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در حومه شرقی کوه «الدود» در جنوب شرق استان استان جیزان عریستان به کنترل درآورند.

در حال حاضر، نیروهای یمنی در حال تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده هستند و تلاش می کنند با کنترل بیشتر مناطق استان جیزان، فشار را بر سعودی ها افزایش دهند و کمربند دفاعی را در شمال غرب استان صعده امن تر کنند.

استان صعده، مهم‌ترین پایگاه نیروهای مقاومت انصارالله در یمن به شمار می‌آید و نیروهای سعودی در ۴ سال گذشته تلاش زیادی کردند از طریق جیزان وارد این استان شوند اما تاکنون ناکام مانده اند و ضربات سختی را متحمل شده اند.

2410429 - فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان عربستان/ تلاش نیروهای یمنی برای تامین امنیت کمربند دفاعی در شمال غرب استان صعده + نقشه میدانی و تصاویر

رژیم سعودی زمانی که با نیروهای نظامی خود نتوانست به استان صعده نفوذ کند، هزاران تن از نیروهای مزدور را از کشورهای سودان، سومالی و… به کار گرفت تا در میدان نبرد تغییری ایجاد کند که باز هم با شکست روبه رو شدند.

به گزارش ميليتاری نيوز، استان جیزان در جنوب عرب عربستان واقع شده و در حال حاضر بخش هایی از مناطق شرقی و جنوب شرقی این استان به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.