×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

yemen - فرانس 24: عربستان براي مقابله با پيشروي حوثي ها اعلام آمادگي کرده است

فرانس 24: عربستان براي مقابله با پيشروي حوثي ها اعلام آمادگي کرده است

 

فرانس بیست و چهار اعلام کرد، حوثی ها با پیشروی به جنوب یمن، شهر عدن را تهدید می کنند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن برای مقابله با پیشروی حوثی ها، از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تقاضای کمک کرده است و عربستان برای مداخله اعلام آمادگی کرده است.

در ادامه گزارشگر فرانس بیست و چهار گفت: بعد از تصرف شهر تعز، حوثی ها پیشروی به جنوب، به سمت شهر عدن که عبدربه منصور هادی در آنجا سنگر گرفته است، ادامه می دهند. 

وی افزود: وزیر امور امور خارجه یمن برای جلوگیری از پیشروی حوثی ها، مداخله نظامی کشورهای عربی اطراف خلیج فارس را خواستار شده است. ریاض برای اتخاذ تدابیر لازم اعلام آمادگی کرده است. 

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در این باره اعلام کرد در صورتی که حاکمیت یمن نقض شود، ما اجرای ماده 51 منشور سازمان ملل متحد را خواستار خواهیم شد. 

گزارشگر خاطر نشان شد: بر اساس این ماده هر کشور عضو سازمان ملل در واکنش به تهاجم مسلحانه می تواند به شیوه ای مناسب به زور متوسل شود. اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز یکشنبه حمله حوثی ها را محکوم و بار دیگر پشتیبانی خود را از رئیس جمهور یمن اعلام کردند.

جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن، نیز از طریق کنفرانسی ویدئویی از دوحه، پایتخت قطر، از وخیم تر شدن اوضاع آینده یمن ابراز نگرانی کرد. 

وی همچنین اعلام کرد، رویدادهای این چند هفته اخیر یمن را از توافقنامه مسالمت آمیز دور می کند و این کشور را به سوی جنگی داخلی پیش می برد. در همه جناح ها، تندروهایی وجود دارند که می خواهند مذاکرات را به شکست بکشانند. اجازه می خواهم تاکید کنم که راه حل مسالمت آمیز تنها گزینه پیش رو ما است. 

گزارشگر شبکه در پایان افزود: برغم درخواست های سازمان ملل برای حفظ وحدت کشور، شورشیان حوثی یمن را به خروج از وحدت سوق می دهند. عبدالملک الحوثی، فرمانده حوثی ها، نیروهای خود را به بسیج عمومی فرا خوانده است. 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.