×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

UAV Soar Dragon HALE - عقاب آسمانی جدیدترین و پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین

 

عقاب آسمانی جدیدترین و پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین

 

به تازگی عکس های جدیدی از آزمایش بزرگترین پهپاد ساخت  چین با نام عقاب آسمانی انتشار یافته.

این پهپاد چینی مثل پهپاد پیشرفته ی امریکایی RQ-180  جزو تسلیحات حساس و استراتژیک ارتش چین محصوب می شود.

 منابع موثق اعلام کرده اند که اولین پرواز این پهپاد در دسامبر ۲۰۱۴ یا اوایل سال ۲۰۱۵ انجام شده است.

 7271140367 - عقاب آسمانی جدیدترین و پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین

ویژگی های تهاجمی‌بزرگترین پهپاد ساخت چین در عکس بالا مشخص شده است.

عقاب آسمانی قابلیت زیر نظر داشتن ناوهای هواپیمابر دشمن و همچنین توانایی اسکورت کشتی‌ها و هواپیماهای خودی را دارد.

عقاب آسمانی حتی توانایی شناسایی اهداف موشک‌های بالستیک ضد کشتی DF-21D را هم دارد. 

یکی از قسمت های رقابتی ارتش‌های قدرتمند جهان ساخت و طراحی هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها هستند. چین هم به عنوان بزرگترین ارتش جهان اهمیت زیادی به پهپاد می‌دهد. 

 947271509 - عقاب آسمانی جدیدترین و پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین

در سه نمای عکس بالا از عقاب آسمانی می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های بدنه این پهپاد از جمله بال‌ها، سطوح صاف و ورودی و خروجی موتور مارپیچ پی برد.

7 رادارقدرتمندی که در ساخت بزرگترین پهپاد چینی بکار رفته است، یک پوشش  کامل ۳۶۰ درجه ای ایجاد می کند. این رادارها عبارتند از 1 رادار آرایه فعال اسکن الکترونیکی (AESA) X/UHF AMTI در جلوی پهپاد نصب می شود، 2 رادار X/UHF AMTI/SAR/GMTI AESA روی تیرک‌های دوگانه نصب می شود، 2 رادار X/UHF AMTI AESA در هر2 طرف نازل‌های موتور و 2 رادار اضافی در انتهای تیرک‌ها نصب گردیده است. پهپاد عقاب آسمانی قابلیت استفاده از رادار نشانگر هدف متحرک هوابرد (AMTI) را هم داراست تا به آسانی بتواند هدف‌های هوابرد مثل جنگنده‌های دشمن و موشک‌های کروز دشمن را تشخیص داد.

 6942905555 - عقاب آسمانی جدیدترین و پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین

این پهپاد می‌تواند با استفاده از رادار دهانه ترکیبی ساخت تصاویر واضحی از خودروهای زمینی و پایگاه‌های  نظامی و حتی غیر نظامی دشمن تهیه کند. رادارهای نشانگر هداف متحرک زمینی (GMTI) که درساخت عقاب آسمانی بکار رفته اند، برای تشخیص و ردیابی کشتی‌های جنگی و تجاری به ویژه ناوهای هواپیمابر ایده آل هستند.

رادارهای باند X/UHF – که شامل F-22 و JY-26 می‌باشد که قابلیت شناسایی هواپیماهای مخفی مثل جنگنده F-35 و بمب افکن B-2 آمریکا را در یک محدوده وسیع ردیابی کنند. 

سقف پروازی بلند این پهباد نشان می‌دهد که جنگنده‌های دشمن نمی‌توانند براحتی این پهپاد را شناسایی و مورد هدف قرار دهند. گذشته از این، رادارهای  دوربرد این امکان را برای پهپاد چینی فراهم کرده است که از تاسیسات دفاع هوایی مثل AEGIS دور بماند تا مورد هدف قرار نگیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بزرگترین پهپاد چین توانایی آن در حمله به شبکه‌های A2/AD دشمن است؛ برای انجام اینکار ابتدا عقاب آسمانی محل پرتاب موشک‌های هوایی دشمن را مشخص می‌کند و بمب‌های چینی کار تخریب را به پایان می‌برند. عقاب آسمانی می‌تواند بمب افکن‌های مخفی، جنگنده‌ها و موشک‌های کروز دشمن را مکان یابی کند و سپس جنگنده‌های چین را برای دفاع از محل‌های موردنظر احضار کند. 

 9363023158 - عقاب آسمانی جدیدترین و پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.